شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستانی‌ها قربانی تفرقه‌اندازی‌های خارجی‌ها نمی‌شوند

نشست خبری در واکنش به حمله تروریستی داعش به مسجد «باقرالعلوم» تحت عنوان «هدف قراردادن مراسم مذهبی، تلاش نفاق‌افگنانه دشمن است» عصر روز (جمعه) با همت شماری از نهاد‌های مدنی در کابل برگزار شد.

این فعالان با بیان اینکه داعش پروژه خارجی‌ها در افغانستان است، گفتند: ضعف در مدیریت جنگ سبب افزایش حملات تروریستی و تلفات غیرنظامیان شده است.

افغانستانی‌ها قربانی تفرقه‌اندازی‌های داعش نمی‌شود

«ناصر موسوی» رئیس شبکه فعالان مدنی در این نشست با بیان اینکه در ۲ ماه اخیر تلفات غیرنظامیان افزایش یافته، گفت: هدف قرارگیری غیرنظامیان از سوی تروریست‌ها سبب نگرانی مردم و فعالان مدنی شده است.

موسوی با بیان اینکه دشمنان افغانستان روش جنگی خود را تغییر داده‌اند، افزود: دولت افغانستان باید امنیت غیرنظامیان را تأمین کند.

وی ضمن تقبیح حمله تروریستی به مسجد باقرالعلوم، اظهار داشت: این حمله برای ایجاد نفاق بین اقوام و مذاهب افغانستان راه‌اندازی شده بود، اما مردم افغانستان هیچگاه قربانی این توطئه‌ها نمی‌شوند.

رئیس شبکه فعالان مدنی با تأکید بر اینکه تمام اقشار جامعه در برابر تروریسم ایستادگی کنند، گفت: شورای علمای افغانستان سکوت را شکسته و در برابر تروریست‌ها موضع خود را اعلام کنند.

از آینده وضعیت کنونی نگران هستیم

در همین حال «احمد ذکی» رئیس جنبش مدنی عدالت اجتماعی در این نشست گفت: ناکامی دولت سبب شده تا فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در کشور افزایش یابد.

ذکی با تأکید بر اینکه اختلافات بین رهبران دولت وحدت ملی پایان یابد، افزود: عدم توانایی لازم در مدیریت جنگ سبب گسترش ناامنی در کشور شده است.

وی تصریح کرد: با روند کنونی، فعالیت تروریست‌ها افزایش یافته و خطر جدی آینده افغانستان را تهدید می‌کند.

داعش پروژه خارجی‌ها است

رئیس جنبش مدنی عدالت اجتماعی هدف حملات تروریستی را نفاق بین مذاهب اسلامی خواند و گفت: تلاش‌های دشمنان نمی‌تواند بین مذاهب شیعه و سنی تفرقه اندازند، زیرا افغانستانی‌ها به شعور و دانایی کامل رسیده‌اند.

احمد ذکی داعش را یک پروژه خارجی خواند و تأکید کرد: دولت باید در برابر تروریست‌ها شدت عمل داشته و مردم افغانستان نیز هوشیاری خود را حفظ کنند.

امنیت مراسم‌های مذهبی تأمین شود

همچنین «راحله فرهمند» فعال مدنی افغانستان با خواندن اعلامیه نهاد‌های مدنی، حمله گروه داعش به مسجد باقرالعلوم را محکوم کرد و گفت: مسئولان دولتی باید این حادثه را بررسی کرده و مسئولان بی‌کفایت را دادگاهی کنند.

فرهمند افزود: رهبران دولت وحدت ملی به زخمی‌های رویداد باقر‌العلوم توجه کرده و به خانواده‌های شهدا کمک و همکاری کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مسئولان امنیتی، امنیت مراسم‌های دینی را تأمین کند، اظهار داشت: حمله داعش به غیرنظامیان و مراسم مذهبی یک فاجعه بزرگ بشری بوده که سبب شهادت تعداد زیادی از افغانستانی‌ها شده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که روز (دوشنبه) هفته گذشته حمله انتحاری در مسجد باقرالعلوم شهر کابل بوقوع پیوست که سبب شهادت بیش از ۳۰ غیر نظامی و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان