شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان برنده دو مدال طلا در بازی‌های تکواندوی آزاد کره جنوبی شد

تیم ملی تکواندوی افغانستان با کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز به کارش در رقابت‌های تکواندوی آزاد کره جنوبی پایان داد.

محسن رضایی، احمد بخشی، شریف مرادی، رامش حسینی، فرزاد منصوری و نثاراحمد عبدالرحیم‌زی از افغانستان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند.

نخستین طلای افغانستان را در این مسابقات فرزاد منصوری کسب کرد. این تکواندو کار در وزن پایین ۷۸ کیلوگرم به ترتیب با پشت سرگذاشتن تکواندوکاران کشورهای قزاقستان، اوکراین و تایلند موفق به کسب مدال طلا شد.

در روز پایانی این بازی‌ها (دوشنبه ۱ اسد/مرداد) نیز نثاراحمد عبدالرحیم‌زی در وزن بالای ۷۸ کیلوگرم از افغانستان مدال طلا گرفت.

عبدالحریم‌زی موفق شد حریفانی از کشورهای آمریکا، تایوان و چین تایپه را شکست دهد و دومین مدال طلا را برای افغانستان برنده شود.

نخستین مدال افغانستان را در روز نخست مسابقات محسن رضایی در وزن ۵۸ کیلوگرم کسب کرد. وی با شکست دادن رقبایی از قزاقستان و کره جنوبی میزبان موفق به کسب مدال برنز شد.

همچنین دیگر تکواندو کار افغانستان، رامش حسینی نیز نیز در وزن ۸۰ کیلوگرم با پیروزی در مقابل تکواندوکارانی از قطر، اندونزی و ژاپن، افغانستان را صاحب دومین مدال برنز این رقابت ها کرد.

این تکواندو کار در چهارمین دیدارش در مقابل نماینده میزبان شکست خورد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

این در حالی است که در این رقابت‌ها، شریف مرادی تکواندو کار نام‌آشنای افغانستان به دلیل مسائل فنی و کم کردن وزن در آستانه مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ از شرکت در این مسابقات با توصیه مربیان تیم خودداری کرد.

رقابت های تکواندوی آزاد کره جنوبی یکی از مهم ترین رقابت های تکواندوی جهان است که همه ساله برگزار می‌شود.

به دلیل این که بنیانگذار رشته تکواندو کشور کره جنوبی است، این مسابقات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در این رقابت ها ۱۱۳۴ تکواندو کار از ۶۵ کشور جهان در دو بخش پومسه و کیوروگی در ایالت ججو کره جنوبی به رقابت پرداختند.

این رقابت‌ها G۲ است و به دارندگان مدال طلا ۲۰ امتیاز، نقره ۱۲ امتیاز و به برنز ۷.۲۰ امتیاز در خصوص افزایش رتبه‌بندی المپیکی تکواندو کاران تعلق می‌گیرد.

تیم ملی تکواندوی افغانستان در حالی موفق به کسب ۴ مدال از این رقابت‌ها شد که در مسابقات آسیایی داخل سالن عشق آباد و مسابقات کشورهای اسلامی در باکو موفق به کسب مدال در این رشته نشده بود.

کمتر از یک ماه دیگر پیکارهای المپیک آسیا در اندونزی برگزار خواهد شد که تیم تکواندوی افغانستان از بخت بالایی برای کسب مدال در این مسابقات برخوردار است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان