شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان به میدان جنگ نیابتی کشورهای جهان مبدل شده است

«وحید مژده» کارشناس مسایل سیاسی افغانستان، گفت: افغانستان به میدان جنگ نیابتی میان کشورهای جهان مبدل شده است و کشور های مختلف به ویژه عربستان سعودی و پاکستان خواستار تامین منافع خود درافغانستان هستند.

کارشناس مسایل سیاسی افغانستان افزود: دولت افغانستان توانایی جلوگیری از این مداخلات را ندارد مگر این که آمریکا در این خصوص اقدام و از تحرکات و مداخلات عربستان و پاکستان در افغانستان جلوگیری کند.

مژده گفت: افغانستان کشوری است که اشغال شده و باید کشوری که افغانستان را اشغال کرده از افغانستان دفاع کند، این آمریکا است که باید جلو پاکستان و مداخلات هرکشور دیگر را بگیرد.

وی گفت: عربستان سعودی در زمان انتخابات یکی از کشورهای بود که به شکل مستقیم از محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان حمایت کرد.

مژده افزود: عربستان سعودی به دلیل مخالفت‌های که با کشور ایران دارد می‌خواهد از راه‌های مختلف در افغانستان برای خودش جای و پایی پیدا کند.

کارشناس مسایل سیاسی افزود: تمام گفته‌های «عبدالمنان نیازی» مورد تایید است که پاکستان نه تنها از قربانیان گروه طالبان بلکه از قربانیان مردم افغانستان منفعت برده است.

وی با بیان این که کشور پاکستان به نام حمایت از مجاهدین و مهاجرین افغانستان فرصت طلایی را بدست آورد افزود:مردم افغانستان همواره کشته دادند و امتیاز بیشتر به پاکستانی‌ها رسید پاکستان از کمک جهانی برخوردار و حتی توانست آزمایش اتمی را انجام بدهد.

جمهور به نقل از کارشناس مسایل سیاسی نوشت: در حقیقت آمریکایی‌ها بخاطر حضور شوروی در افغانستان در برابر پاکستان نرمش نشان دادند در غیر این صورت هرگز این فرصت برای پاکستان فراهم نمی‌شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان