شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان حمله تروریستی در نیوزلند را محکوم کرد

 «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رییس‌ اجراییه این کشور در پیام‌های جداگانه‌ای حمله تروریستی امروز به ۲ مسجد در نیوزلند را محکوم کردند.

در پیام رییس‌جمهور افغانستان آمده است: تروریست‌ها امروز با انجام حمله تروریستی به ۲ مسجد در جریان نماز جمعه در کشور نیوزلند، شماری از نمازگزاران را شهید و مجروح کردند.

غنی در ادامه ضمن محکومیت شدید این عمل وحشیانه، گفت: حملات تروریستی علیه این مساجد یک‌بار دیگر نشان داد که تروریست‌ها به هیچ دین و آئینی پایبند نیستند و دشمن تمام بشریت می‌باشند.

وی بار دیگر بر مبارزه مشترک و بدون تفکیک تمام کشورهای جهان با پدیده شوم تروریسم تاکید کرد و مراتب تسلیت و همدردی خود را با حکومت و مردم نیوزلند و خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز داشت و برای قربانیان این حمله مغفرت و آمرزش و برای زخمی‌ها سلامتی را از خداوند درخواست کرد.

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان نیز در پیامی حمله ترویست‌ها به ۲ مسجد در نیوزلند را محکوم کرد و بر مبارزه مشترک در برابر پدیده تروریسم تأکید کرد.

به گزارش فارس، ظهر امروز جمعه به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند.

در پی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل ۴۰ نفر کشته و ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان