شما اینجا هستید
اخبار » افغانستان هنوز یک کشور خطرناک است

با وجود هفت سال از تلاش‌های مستمر و مصرف میلیاردها دالر و از دست دادن صدها سرباز؛ ادارۀ اوباما هنوز هم افغانستان را یک کشور خطرناک می‌داند.
جوش ایرنست سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: “در این نقطه روشن است که وضعیت در افغانستان در حال حاضر بسیار دشوار است. این یک کشور خطرناک است.”
وی افزود که از اوضاع گذشته درس گرفته شده است و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بیش از یکسال است که مسئول تأمین امنیت کشور خودشان هستند.
سخنگوی کاخ سفید ادامه داد که با در نظرداشت اوضاع افغانستان نیروهای امریکایی در کنار آموزش نیروهای افغان عملیات ضد هراس افگنی را نیز به پیش می‌برند.
وی افزود: “در اینجا هم یک مأموریت است که نیروهای نظامی امریکا آن را برعهده گرفته‌اند، آن هم اینکه به خاطر حفاظت کشورشان از نیروهایی که در افغانستان خدمت می کنند، با تروریزم مقابله می‌کنند.”
آقای ایرنست اضافه کرد که آنان همچنان به خاطر منافع این کشور به خاطر حفاظت از سازمان‌های افراطی که در منطقه وجهان فعالیت می کنند در افغانستان می‌باشند.
وی می گوید که رئیس جمهور قطعأ از عملکرد ارتش ایالات متحده و شرکای آن یعنی ناتو خشنود است.
سخنگوی کاخ سفید گفت: “من می توانم بگویم که در ۱۵ سال ما دیدیم که کشورهای عضو ناتو نقش مهمی در وضعیت در افغانستان داشته اند.”
وی افزود که او مطمئن هست که این بخش مهمی از بحثهای ناتو در تابستان سال روان میلادی خواهد بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان