شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امریکا غارت می‌کند، مدافعان حقوق بشر کجاستند!

♦️به دنبال غارت میلیاردها دالر ذخایر ارزی منجمد شده افغانستان از سوی جو بایدن رییس جمهور امریکا ده‌ها چهره سیاسی، کشور و سازمان اعتراض کردند و گفتند که امریکا حق ندارد ذخایر ارزی افغانستان را غارت کند.

♦️ این سازمان‌ها و کشورها و چهره‌های سیاسی همه یک صدا از امریکا خواستند که لج بازی غارت گری را کنار بگذارد و محترمانه پول افغانستان را رد کند برای ملت افغانستان.

♦️مثلاً جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که خود مورد تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه امریکا قرار گرفته و نیم قرن است که با این قدرت شیطانی مبارزه می‌کند. ایران ضمن بر شمردن خبث و جنایات امریکا اقدام اخیر بایدن را شرم آور و مشمئز کننده خواند.

♦️یا مثلاً حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور گفت که نباید تاوان اعمال القاعده از مردم افغانستان گرفته شود. او تاکید کرد که این ذخایر مربوط به ملت افغانستان است و هیچ کس اجازه ندارد که در آن دستبرد بزند.

♦️هدف از ذکر این مقدمه آن است که در این گیرودار از سنگ و چوب صدا بر آمد ولی از چند کشور اروپایی که همواره سنگ حقوق بشر و حقوق زن و آزادی بیان و رفاه جوامع را به سینه می‌زنند کوچکترین صدایی در حمایت از ملت افغانستان و در تقبیح جنایت امریکایی بلند نشد. گویی آلمان و فرانسه وانگلیس فوسیل شده و در خواب تاریخ فرو رفته اند.

♦️کشورهایی مثل فرانسه و آلمان و بریتانیا که مگس هر دوغی در پشت امریکا هستند، اکنون که ارباب شان خبطی کرده و پول فقیر ترین کشور جهان را بالا رفته است، سکوت شرم آوری اختیار کرده و کک شان نمی‌گزد.

♦️این کشور ها فقط زمانی بلد هستند سر و صدا راه بیندازند و گرد و خاک کنند که در راستای منافع کاخ سفید باشد، در غیر آن همانند بردگان گوش به فرمان سر فرو افکنده و منتظر دستور ارباب می‌باشند.

♦️دیده می‌شود که کشورهای اروپایی در برابر مثلاً تهاجم خیالی روسیه به اوکراین چقدر سرو صدا می‌کنند، در حالی که روسیه بارها اعلام کرده که قصد دخالت نظامی در این کشور شوروی سابق را ندارد. اما چون ارباب بزرگ اروپاییان دخیل است، ناگزیر فرانسه و آلمان و انگلیس هم جیک جیک می‌کنند.

♦️بنا بر این، در آینده اگر این مثلث اروپایی دم از حقوق بشر و حقوق زن و رفاه و سعادت بشری زدند، هر آزاده‌ای در نیات شیطانی آنان شک خواهد کرد و اگر کسی شک نکند یا بسیار احمق است یا صد در صد وابسته.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان