شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » امضای توافق‌نامه ۴۸ میلیون دالری میان وزارت معارف و یونیسیف

توافق‌نامه ۴٨ میلیون دالری، میان وزارت معارف و یونسیف، شنبه، ۹ جدی، امضا شد.

یونسیف یا نهاد حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، به ‌منظور بهبود کیفیت معارف، ۴٨ میلیون دالر برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به وزارت معارف کشور، کمک کرد.

محمد ابراهیم شینواری، سرپرست وزارت معارف، در جریان امضای این توافق‌نامه، گفت: «از این بسته‌ی کمکی یونسیف، قرار است که در سال‌های ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹،  به هدف توانمند‌سازی و انکشاف چند بخش عمده‌ی وزارت معارف، استفاده شود.»

به گفته‌ی شینواری، این مقدار پول در بخش‌های پالیسی‌سازی، ارتقای ظرفیت‌، انکشاف نصاب تعلیمی و دسترسی به آموزش باکیفیت اطفال در افغانستان، به مصرف می‌رسد.

شینواری، افزود، ایجاد هزار باب صنف درسی پیشامکتب، آموزش ۷ هزار معلم مسلکی، ایجاد ۷ هزار صنف آموزشی تسریعی محلی، فراهم‌کردن مواد درسی و ایجاد فرصت‌های آموزشی باکیفیت و دوامدار برای ۱۲۰ هزار دانش‌آموزش در  اولویت‌های وزارت معارف است.

ادیل خُدر، مسئول دفتر یونسیف در افغانستان، هدف از کمک ۴۸ میلیون دالری‌ را، آموزش دختران و اطفال خارج از مکتب، گزارش‌دهی از فعالیت‌ها، نظارت تعلیمی و انکشاف پالیسی علمی و استراتیژی وزارت معارف خواند.

همچنان خُدری، از نظام آموزش و پرورش کشور، حمایت کرد و گفت یونیسف، مصمم به ادامه‌ی کمک‌ها در بخش‌های مختلف معارف افغانستان می‌باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان