شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کار رییس جمهور غنی در جوزای سال آینده پایان می یابد

نسشتی زیر نام «گفتمان ملی مشورتی با نخبه‌ها» در شهر مزار شریف برگزار شد.
در این نشست که تعدادی از حقوق‌دانان، آگاهان سیاسی ونظامی، فرهنگیان و خبرنگاران اشتراک کرده بودند در مورد اوضاع جاری کشور و مشکلات سیاسی، امنیتی واقتصادی بحث گردید وطرح هایی برای بیرون رفت از وضع بحرانی موجود ارایه شد.
به همین گونه دراین نشست بیشتر سخنرانان حکومت محمداشرف غنی را حکومت مستبد و انحصار گر تلقی کردند وتأکید کردند که باید قدرت از انحصار تیم ارگ بیرون ساخته شود.
در این نشست ایستاده گی عطامحمدنور در برابر اقدامات بحران آفرین ارگ یک حرکت ملی و افغانستان شمول تلقی شد و همه متفق القول بودند که مطابق ماده (۶۱) قانون اساسی کشور دوران کار رییس جمهور غنی در اول جوزای سال ۱۳۹۷ پایان می یابد و باید غنی از دوام حکومت اجتناب کند و زمینه انتخابات را فراهم نماید.
در این نشست، شرکت کننده گان خواهان به تعویق افتادن تظاهرات بزرگ مردمی تا یک فرصت مناسب شدند و گفتند که منافع کشور باید مدنظر گرفته شود.
همچنان در مورد توزیع شناسنامه های برقی و با توجه به نزاع هویتی در افغانستان و بحران به وجودآمده، پیشنهاد شد که شناسنامه ها مطابق تذکره های دوره شاهی یا جمهوری داوود خان و برمبنای قانون توشیح شده سال ۱۳۹۳ خورشیدی یا بر اساس اجماع ملی توزیع گردد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان