شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انتقاد عبدالله از مدیریت نشدن آتش بس به شکل باید و شاید آن از سوی دولت

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان می‌گوید که آتش‌بس به شکل باید و شاید آن در بخش‌های از کشور مدیریت نشده و این امر باعث ایجاد تشویش بین شهروندان شده‌است.

داکترعبدالله این سخن‌را، ام‌روز( چهارشنبه، ۶ سرطان) در نشست گردهمایی ملی برنامه توسعۀ مشارکت زنان که در کابل برگزار گردیده بود، بیان کرد و گفت که در سراسر کشور قدمی نیکی برای ختم جنگ و آمدن صلح برداشته شد و مردم نیز از آن حمایت کردند.

رییس اجراییه کشور می‌گوید که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در بحث آتش‌بس با گروه طالبان با وی صحبت کرده و  او بی‌درنگ به خواست وی جواب مثبت داده‌است.

او گفت، اگر یک روز هم در سراسر کشور آتش‌بس صورت گیرد، وی از آن حمایت می‌کند و علاوه کرد که متاسفانه آتش‌بس در بخش‌های از کشور به شکل باید و شاید آن مدیریت نشد و باعث ایجاد تشویش بین شهروندان کشور گردید.

آقای عبدالله گفت که قبل از آتش‌بس، اطلاع‌رسانی جمعی برای شهروندان کشور صورت نگرفته، رهنمودهای کافی به نیروهای امنیتی داده نشده و در عین زمان ادعا کرد که با بزرگان سیاسی و نهادهای مدنی هم به شکلی که باید نشست راه‌اندازی می شد، نشده‌است.

رییس اجراییه کشور در نشستی که مخاطبانش زنان افغان بودند، خاطر نشان کرد که اگر روزی هم با گروه طالبان مذاکره صورت گیرد و آنان به میز گفت‌وگو حاضر شوند، حق آنان هرگز معامله نخواهد شد و علاوه کرد که مذاکره با آنان هرگز به معنی برگشت زنان به قرن اوستا نمی‌باشد.

این مقام حکومت وحدت ملی می‌گوید که جنگ در افغانستان به‌خاطری ادامه پیدا کرده که برخی‌ها منافع شان را در ادمۀ این پدیده می‌بینند و شعله‌های جنگ را با گذشت هر روز تازه‌ می‌سازند.

این اظهارات رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در حالی بیان می‌شود که قبل ازین رییس جمهور کشور بر مدیریت کامل آتش‌بس با گروه طالبان از سوی دولت تاکید کرده‌است.

ارگ ریاست جمهوری در جریان روزها گذشته بارها گفت که حکومت به شکل اساسی، آتش‌بس را مدیریت کرده و افزوده که نشست‌های گوناگون را در این بخش‌ با بزرگان سیاسی برگزار کرده‌است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان