شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اگر با ارگ به توافق برسم، بلخ را به جوانان واگذار می‌کنم

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی نوشت: «عطا محمد نور» یکی از قدرتمندترین رهبران محلی افغانستان برای پیوستن به دولت مرکزی در حال گفت‌وگو با اشرف غنی است، حرکتی که می‌تواند صحنه سیاسی افغانستان را برای انتخابات ۲۰۱۹ دچار تغییرات اساسی کند.

رویترز نوشت: مذاکرات هفته‌هاست که ادامه دارد و هر چند هنوز خروجی این گفت‌وگوها مشخص نیست و معلوم نیست که وی چه نقشی برعهده خواهد گرفت، اما درهر صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات به آرزوی او در توازن قدرت بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله تحقق خواهد بخشید.

عطا محمد نور به رویترز گفت: من در کابل حضور دارم تا به مذاکراتم با اشرف غنی ادامه دهم. اگر مذاکراتم با ارگ به نتیجه برسد، بلخ را به چهره‌های تازه و جوان واگذار می‌کنم،‌ من آماده همکاری با دولتم.

بسیاری از مفسران درگیر کردن محمد نور در دولت مرکزی را چالشی برای رهبری قوم ازبک که اکنون در دست عبدالله است عنوان می‌کنند.

رویترر در ادامه نوشت: روابط اشرف غنی و محمد نور در گذشته تصنعی بوده و رئیس جمهور تلاش داشت تا وی را از والی بلخ کنار بگذارد. اما گرم شدن روابط این دو سوالات مهمی را در مورد انتخابات بعدی ریاست جمهوری را بوجود آورده است.

ورود عطا محمد نور به دولت مرکزی از یک سو چالشی برای عبدالله عبدالله و ژنرال دوستم است که با اتهاماتی از جمله تجاوز به رقیبش «احمد ایچشی» مواجه است.

در هر صورت باید منتظر بود و تحولات آتی را رصد کرد تا دید صحنه سیاسی پیچیده افغانستان با ورود وی چه سرنوشتی را خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان