شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در سال آینده افغانستان نیاز به کمک‌های بشری بیشتر دارد

حکومت افغانستان به تازه‌گی برای رسیده‌گی به مشکلات  بی‌جا شده‌گان داخلی و مهاجران برگشت کننده از کشورهای همسایه، خواهان کمک پنج صد و پنجاه میلیون دالر از نهادهای مددرسان جهانی شده است

عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران می‌گوید که افغانستان در سال آینده، به علت صدها خانواده بی‌جا شده و نیز به علت احتمال برگشت بی‌پیشینه مهاجران از کشورهای همسایه، نیازمند کمک‌های بیشتر نهاد‌های  مدد رسان جهانی خواهد بود.

حکومت افغانستان به تازه‌گی برای رسیده‌گی به مشکلات  بی‌جا شده‌گان داخلی و مهاجران برگشت کننده از کشورهای همسایه، خواهان کمک پنج صد و پنجاه میلیون دالر از نهادهای مددرسان جهانی شده است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه، گفت: «با توجه به رقم بی‌جا شده‌گان داخلی و برگشت کننده‌گان، هرچند برگشت کردن پیامی خوشی به شهروندان افغانستان است، اما از طرف دیگر این مسأله آماده‌گی‌ها و تدابیری را ایجاب می‌کند.»

در همین حال کمتیه جهانی صلیب سرخ می‌گوید که گسترش جنگ‌ها و ناامنی‌ها در افغانستان روند کمک رسانی را به بی‌جا شده‌گان داخلی دشوارتر ساخته است.

کمیته جهانی صلیب سرخ نیز در سال دو هزار و شانزده میلادی برای نزدیک به بیست و دو هزارخانواده زیان‌مند شده، کمک رسانی کرده است.

رامین ایاض، سخنگوی کمیته جهانی صلیب سرخ، گفت: «دوهزار و شانزده سال خوبی برای نهادهای مدد رسان و مردم افغانستان نبود، کمیته جهانی صلیب سرخ متعهد است که هم چنان در سال دو هزار و هفده در کنار مردم افغانستان باقی بماند. اما این در صورتی است که تمامی طرف‌های درگیر جنگ به کار نهادهای مدد رسان احترام بگذارند و به آنان اجازه بدهند تا به افرادی که متاثر از جنگ استند، کمک کنند.»

افغانستان در سال دوهزار و شانزده میلادی گواه بی‌جا شدن بیش از شش صد هزار تن در نتیجه ناامنی‌ها بوده است.

بربنیاد آمارهای وزارت دولت در امور رسیده‌گی به رویدادهای طبیعی، در این سال ولایت‌های کندز، فراه، ارزگان، هلمند، ننگرهار، فاریاب، غزنی، سرپل، پکتیا، بغلان و بادغیس دارای بیشترین بی‌جا شده‌گان بوده‌اند.

در این سال دو هزار و شانزده، به تعداد یک صد هزار و بیست و هشت خانواده بیجا شدند، پنجاه و نو هزار و هفت صد و پنجا و هشت خانواده به کشور بازگشتند و حدود هشتاد و یک هزار و هفت صد و پنج خانواده کمک دریافت کردند.

قاسم حیدری، معین وزارت دولت در امور رسیده‌گی به رویدادهای طبیعی، گفت: «

بربنیاد آمارهای وزارت دولت در امور رسیده‌گی به رویدادهای طبیعی، ۲۹۶ مکتب، ۴۷ مرکز بهداشتی، ۷۲ مسجد، ۶۳۹۴ منزل رهایشی، ۱۵۰۰ دکان، ۱۲ ساختمان دولتی، ۲۱۲ کیلومترسرک و ۳۳ حلقه چای آب نیز درنتیجه جنگ و ناامنی‌ها درسال روان هجری خورشیدی تخریب شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان