شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اینترپل نباید بیش از این حمایت پاکستان از تروریسم را تحمل کند

معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله در دیدار با مقام‌های اینترپل به شدت از حمایت پاکستان از گروه های ترویستی انتقاد کرده و گفته است که اینترپل نباید این مساله را نادیده بگیرد.
این مقام نظامی افغان تاکید کرده است که سازمان های بین المللی فعال در زمینه مبارزه با تروريزم و جرایم نباید بیش از این حمايت پاکستان را از تروریزم و افراط گرایی كه به نفع اهداف خصمانه ای شان استفاده می نمايند تحمل کنند.
سترپاسوال عبدالرحمان رحمان، معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی اینترپل با سکرتر جنرال سازمان اینترپل دیدار کرد.
سترپاسوال عبدالرحمان رحمان در این دیدار با اشاره به موجودیت پناه گاه های هراس افگنان در پاکستان وحمایت حلقه های معين استخباراتی از اين گروه ها در آن‌كشور گفت، که سازمان های بین المللی فعال در زمینه مبارزه با تروريزم و جرایم نباید بیش از این حمايت اين حلقه ها را از تروریزم و افراط گرایی كه به نفع اهداف خصمانه ای شان استفاده می نمايند تحمل کنند.
معین ارشد امور امنیتی خواستار همکاری همه جانبه اینترپل در زمینه تبادل اطلاعات، بلند بردن ظرفیت اداره اینترپل افغانستان و گرفتاری مجرمین گردیده و از سکرتر جنرال اینترپل خواست تا در امر مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته نیز افغانستان را به گونه جدی حمایت کند.
وی در دیدار با سکرتر جنرال اینترپل گفت، که افغانستان به دلیل هم مرز بودن با کشور های که از تروریستان به اشکال مختلف استفاده مینمایند از ناحیه تروریزم و جرایم سازمان یافته ،به شدت آسیب پذیر است و به حمایت جدی سازمانها و نهاد های بین المللی نیازمند است.
یورگن ستاک، سکرتر جنرال اینترپل ضمن تایید مبارزه جدی افغانستان در برابر تروريزم گفت كه كشور های عضو اینترپل بايد بيشتر تلاش نمايند تا با تروريزم و مجرمين مبارزه جدي صورت گيرد.
وی افزود که سازمان اینترپل در نظر دارد تا از طریق بلند بردن ظرفیت اداره های اینترپل در تمامی کشورهای عضو، افزایش همکاری های مرزی، تبادل تجارب اطلاعات و گفت و گو با کشورهای عضو به هدف ایجاد هماهنگی بیشتر، مبارزه موثر وفراگیر را علیه جرایم سازمان یافته و سازمان ها و شبکه های تروریستی انجام داده و کشور های آسیب پذیر را بیشتر مورد حمایت قرار دهد.
مجمع عمومی اینترپل متشکل از اكثريت کشور های جهان است که سالانه یکبار نشست های دوره یی خود را به هدف بحث پیرامون چگونگی مبارزه با جرایم، به ویژه جرایم سازمان یافته و فرامرزی برگزار میکند.
افغانستان توانست اين بار در هشتاد وپنجمین مجمع عمومی اینترپل عضويت و رياست كميته انتخابات را نيز بدست آورد.
در اين مجمع ريیس جديد اینترپل، معاون رئيس و سه عضو كميته اجرائي براي قاره هاي امريكا، اروپا و آسيا انتخاب گرديد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان