شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دولت برای تامین امنیت، اصلاحات جدی انجام دهد

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می‌گوید که دولت افغانستان باید برای تامین امنیت، اصلاحات جدی را انجام دهد چرا که گروه‌هایی نمی‌خواهند در افغانستان صلح برقرار شود.

حکمتیار افزود: در شرایط وخیمی با دولت افغانستان مصالحه کرده‌ایم و این صلح برای حزب اسلامی کامیابی است چرا که این حزب جایگزین دیگری نداشته است.
رهبر حزب اسلامی همچنین داشتن رابطه حزب اسلامی با طالبان و القاعده را به شدت رد کرد و گفت: طالبان ساخته بیرونی‌هاست و با حزب اسلامی عملا می‌جنگد.
حکمتیار با اشاره به ناکامی دولت کنونی افغانستان تاکید کرد: کسانی که ناکام هستند نباید برحضورشان در دولت افغانستان پا فشاری کنند.
وی اظهار داشت: کسانی که با میانجی‌گری جان کری وزیر خارجه آمریکا در دولت افغانستان سهیم شده‌اند با وجود ضعف‌شان نباید برای حضورشان در دولت پافشاری کنند.
حکمتیار نیز مانند دیگر رهبران حکومت افغانستان از جمله عبدالرشید دوستم تاکید کرد: انحصار قدرت باید از میان برود.
گلبدین حکمتیار همچنین اظهار داشت: در سیاست معامله‌گری پنهانی نمی‌کند و کشتار توسط هواپیما‌های خارجی را محکوم می‌کند.
حکمتیار از طالبان خواست که صلح کنند و تاکید کرد: طالبان شاخه ملا رسول از شرایط حزب اسلامی برای پیوستن به پروسه صلح حمایت می‌کند.
رهبر حزب اسلامی گفت: جنگ کنونی بر مردم افغانستان از سوی سازمان‌های استخباراتی تحمیل شده اما عده‌ای نیز برای منفعت جویی آن را دنبال می‌کنند.
حکمتیار تاکید کرد: خواهان سهم در دولت افغانستان نیست ولی با دولت  برای افغانستان کار می‌کند.
وی گفت: دولت کنونی افغانستان پشتیبانی مردم را با خود ندارد و به همین دلیل در حد مشورت با دولت کار خواهد کرد.
حکمتیار تاکید کرد: می‌تواند روی تامین امنیت در ولایت‌هایی چون غزنی، قندوز، ننگرهار، میدان وردک و چند ولایت دیگر تاثیر‌گذار باشد.
وی گفت: نگران تامین امنیت جان خودش نیست و نیز به دلیل عدم سفر به کشورهای خارجی و نیز نداشتن حساب‌های بانکی نگران مساله تحریم نیز نیست.
حکمتیار همچنین تصریح کرد: خواهان حفظ حقوق زنان و آزادی بیان است و با فساد مبارزه خواهد کرد.
گلبدین حکمتیار می‌گوید که در انتخابات پارلمانی افغانستان به شکل فعال شرکت می‌کند و از کاندیدای نیک نیز پشتیبانی خواهد کرد.
وی بار دیگر اعلام کرد: مخالف حضور خارجی‌ها در افغانستان است چرا که به گفته وی، خارجی‌ها آغاز گر جنگ و ناامنی در افغانستان هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان