شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بازرس ویژۀ امریکا در کابل: با پـول ما کمپـاین نکنیـد

جان سوپکو بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان در نشست سالانه اتحادیه اروپا – افغانستان، هشدار می‌دهد که هرگاه مبارزه با فساد در افغانستان جدی گرفته نشود، حکومت این کشور از داخل پوسیده خواهد شد و امکان پیروزی در جنگ، نیز کاهش خواهد یافت.

آقای سوپکو تاکید کرد که موجودیت فساد مردم را نسبت به حکومت بی باور نموده و با از بین بردن زمینه‌های صلح و ثبات، سبب تقویت تروریسم می‌شود.
هرچند آقای سوپکو از اقدامات حکومت در زمینه مبارزه با فساد اداری ابراز خرسندی می‌کند، اما می‌گوید که این اقدامات بسنده نبوده و حکومت باید، اقدامت عملی را روی دست بگیرد. او همچنان هشدار می‌دهد که نباید از پول کمکی در کامپاین انتخاباتی استفاده شود.
از سویی هم، محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی در این نشست با تاکید بر الکترونیکی شدن جمع آوری عواید گفت: شهرداری کابل در حال حاضر روی الکترونیکی شدن جمع آورید عواید کار می‌کند، این کار می‌تواند برای شفافیت و مبارزه با فساد اداری موثر تمام شود.
نشست سالانه اتحادیه اروپا و حکومت افغانستان تحت عنوان « کاهش فساد و گسترش صلح» با حضور شماری زیادی از مقامات حکومتی و نمایندگان کشورهای کمک کننده، دیروز سه‌شنبه ( ۴ ثور ) در ارگ برگزار شد.
رییس حکومت وحدت ملی، در چهارمین نشست سالانه اتحادیه اروپا – حکومت افغانستان، پیرامون مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد می‌تواند افغانستان را در کاهش فقر کمک کند.
او بر مبارزه جدی با فساد تاکید کرده و گفت: نهادهای دولتی باید در زمینه کارکردهای‌شان به مردم پاسخگو باشند.
اشرف غنی با بیان اینکه تطبیق استراتژی مبارزه با فساد می‌تواند فساد را ریشه کن کند، افزود: بزودی کنفرانس ملی مبارزه با فساد اداری برگزار خواهد شد.
به گفتۀ او، با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه فقر در کشور گفت که مبارزه با فساد می‌تواند افغانستان را در کاهش فقر کمک کند.
او شاره کرد که مطابق راهبرد مبارزه با فساد همه‌ وظایف به گونه درست در نهادهای دولتی تقسیم شده و دولت تلاش می‌کند تا این استراتژی به گونه درست تطبیق شود.
محمداشرف غنی از برخی از ادارات دولتی خواست تا اولویت‌های‌شان در زمینه مبارزه با فساد را برجسته بسازند.
او گفت که پروسه اصلاحات در شماری از اداره‌های دولتی و به ویژه وزارت دفاع و داخله جریان دارد.
او اظهار داشت که جمع آوری عواید از این طریق، نمونه خوبی از حسابدهی شفاف است.
وی گفت که پروسه استخدام از طریق رقابت آزاد باورمندی مردم نسبت به حکومت را افزایش داده است.
او از کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی خواست تا روند استخدام در گمرکات را از طریق رقابت آزاد و به گونه غیر سیاسی به پیش ببرد.
وی گفت که در حال حاضر استراتیژی گمرکات روی دست گرفته شده و هدف اصلی آن دو برابر ساختن عواید گمرکات است.
محمداشرف غنی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۸ میلادی گفت که انتخابات آزاد و عادلانه نیازمند یک چارچوب تحلیلی مناسب برای مقابله با همه چالش‌ها بوده و باید یک چارچوب مشخصی در این زمینه ساخته شود.
آقای غنی بر متوازن سازی واردات و صادرات نیز تاکید کرده گفت که حکومت تلاش می‌کند تا میزان عواید و صادرات را بلند ببرد.
وی گفت که در حال حاضر، واردات افغانستان هشت برابر صادرات آن است.
درهمین‌حال، فرانز مایکل میلبن نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که ازمیان‌بردن فساد، زمینۀ برقراری صلح و ثبات در افغانستان نیز فراهم می‌سازد.
این در حالی‌ست، آگاهان باور دارند که حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد توانایی کامل نداشته است و بیشتر کسانی که در راس حکومت قرار دارند آلوده با فساد هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان