شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » باید مسؤولیت مان را در پاک نگه داشتن محیط زیست ادا کنیم

رولا غنی، بانوی نخست افغانستان تاکید می‌کند که شهروندان باید در پاک‌نگه‌داشتن محیط زیست مسؤولیت‌شان را به درستی انجام دهند.

رولا غنی در کنفرانسی که روز سه‌شنبه(۲ قوس) با حضور شماری از اعضای کابینه و مقام‌های حکومتی برگزار گردیده بود گفت وظیفۀ ما است تا مسؤولیت شهروندی را در پاک‌نگه‌داشتن محیط زیست انجام دهیم.

خانم غنی هم‌چنان از نهادهای زیربط نیز درخواست توجه کرده گفت که ما در برابر نسل‌های آینده مسؤولیت داریم تا شرایط محیط زیست به‌تر را برای‌شان آماده سازیم.

در همین حال فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفت شواهد نشان می‌دهد که رابطۀ مستقیم و جدی میان حفظ الصحۀ مناسب و سوء تغذی که منجر به قدکوتاهی می‌شود و هم‌چنان پولیو یا فلج کودکان وجود دارد.

وزیر صحت گفت افغانستان یکی از دو کشوری‌ست که هنوز مرض پولیو در آن شیوع دارد و حفظ الصحۀ نامناسب در انتشار این بیماری نقش حیاتی دارد.

به گفتۀ آقای فیروز عدم دست‌رسی به آب آشامیدنی، عدم نظافت و حفظ الصحۀ مصؤون در افغانستان نگران‌کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این در حالی‌ست که افغانستان، به ویژه محیط شهری آن دارای نامناسب‌ترین محیط زیستی برای زنده‌گی است و با افزایش نفوس و نیازمندی‌ها برای استفاده، محیط آن نیز حالت نگران‌کننده‌یی را به خود گرفته‌است.

در پهلوی دیگر دلایلی که در آلوده‌ساختن محیط زیست نقش دارد، بی‌توجهی شهروندان یکی از دلایل عمده‌یی‌ست که در افزایش این آلوده‌گی نقش دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان