شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بن والاس وزیر دفاع انگلیس: طالبان حاصل توافق و معامله با آمریکاست!

وزیر دفاع انگلیس در سخنان خود در پارلمان این کشور جزئیاتی درباره به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان مطرح کرد و گفت:به قدرت رسیدن طالبان نتیجه یک معامله و توافق امضا شده با آمریکا بود.
«بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس در سخنان خود در پارلمان این کشور به این موضوع اعتراف کرد که به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نتیجه یک معامله و توافق امضا شده با دولت آمریکا در سال ۲۰۲۰ بوده است.
به گفته وزیر دفاع انگلیس، این توافق در پایان مذاکراتی امضا شد که آمریکا و طالبان بدون مشارکت دولت افغانستان انجام دادند و در نهایت دست طالبان برای پیشروی در افغانستان را باز گذاشت.
وزیر دفاع انگلیس این را نیز افزود که با امضای این توافق موانع طالبان برای قدرت گیری در افغانستان بعد از خروج نیروهای آمریکایی تسهیل شد، چون مقامات آمریکا در آن زمان از مقامات افغانستان ناامید شده بودند.
پیش از این، «زلمای خلیلزاد»، نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان در گفتگو با سی بی اس اذعان کرده بود که ادامه جنگ در افغانستان هیچ سودی نداشت و آمریکا در حال شکست خوردن در این جنگ بود. نماینده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان در واکنش به جمله رئیس کل ستاد مشترک ارتش آمریکا که خروج آمریکا از افغانستان را یک شکست استراتژیک دانسته و گفته بود که امروز دشمن در کابل قدرت را در دست دارد، گفت: فکر می‌کنم در خصوص مقابله با تروریسم موفق عمل کردیم، اما در ساختن یک افغانستان دموکراتیک، شکست خوردیم. وی با بیان اینکه طالبان «یک واقعیت در افغانستان» هستند، دلیل مذاکره با طالبان را این دانست که آمریکا در حال شکست خوردن در جنگ بوده و هر ساله کنترل اراضی بیشتری را به طالبان واگذار می‌کرد و در نتیجه، ادامه جنگ سودی نداشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان