شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بهانه‌های نیلوفر رحمانی در شأن یک افسر نظامی نیست

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی نوشت: شماری زیادی از شهروندان افغانستان به ویژه وزارت دفاع ملی این کشور به درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی یکی از خلبانان زن افغانستان از آمریکا واکنش تندی نشان دادند.

شکایت از تهدیدات، زیبنده شأن یک افسر نظامی نیست

وزارت دفاع ملی افغانستان با تایید خبر درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی در آمریکا می‌گوید: بستن کمربند نظامی نشانه شجاعت بوده و شکایت از تهدیدات، زیبنده شان یک افسر نظامی نمی‌باشد.

رویترز نوشت: رحمانی که در سال ۲۰۱۵ میلادی جایزه شجاعت زنان را از سوی وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا دریافت کرده بود به نمادی از زنان افغانستانی که در تلاش بهبود وضعیت زنان کشورش است، مبدل شد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان به خبرگزاری رویترز گفت نیروهای هوایی این ‎کشور امن‌ترین مکان برای انجام وظیفه برای زنان است.

رادمنش ابراز امیدواری کرد ایالات متحده آمریکا که خود برای ظرفیت‌سازی و افزایش مهارت نیروهای امنیتی افغانستان میلیاردها دلار به هزینه کرده، درخواست پناهندگی خانم رحمانی را رد کند.

 نیروهای هوایی امن‌ترین مکان برای انجام وظیفه برای زنان است

معاون سخنگوی وزرات دفاعی ملی افغانستان در خطر بودن زندگی نیلوفر رحمانی را در افغانستان بهانه برای منافع شخصی‌ خوانده و گفت: نیروهای هوایی امن‌ترین مکان برای انجام وظیفه برای زنان است.

رادمنش تاکید کرد این بهانه‌ها مطابق شان یک افسر متعهد نیست، کسی که برای خدمت به وطن خود قسم خورده که از منافع و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان دفاع می‌کند، نباید تهدیدهای امنیتی را بهانه‌ای برای ماندن در یک کشور خارجی مطرح سازد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفته زمانی که یک افسر نیروی هوایی از تهدیدهای امنیتی هراس داشته باشد، پس از مردم عادی چه انتظاری می‌توان داشت؟

به گفته معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان درحال حاضر صدها زن افغانستانی در نهادهای غیرنظامی و نظامی مشغول انجام وظیفه هستند و دولت افغانستان مسئولیت حفظ جان این افراد است.

این در حالی است که بر اساس گزارش روزنامۀ نیویورک تایمز، رحمانی هفته‌ گذشته پس از پایان دوره آموزشی‌اش در آمریکا، درخواست پناهندگی داده‌ است.

به نقل از این روزنامه آمریکائی خانم رحمانی گفته است که در افغانستان همه چیز در حال بدتر شدن بوده و زندگی وی در این‌ کشور با تهدید مواجه است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از اقدام رحمانی بشدت انتقاد کردند

در ادامه این گزارش آمده است:‌ از سوی هم شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز واکنشهای گوناگونی نسبت به درخواست پناهندگی نیلوفر رحمانی در آمریکا داشتند.

شماری از این کاربران رسانه‌های اجتماعی با انتقاد از رحمانی گفتند که وی پول‌های دولتی را در راستای فراگیری آموزش های پرهزینه به هدر داده است.

به گفته این کاربران رسانه‌های اجتماعی اکنون که زمان مسئولیت فرا رسیده رحمانی از این مسئولیت شانه خالی کرده است.

یکی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نوشته که رحمانی یک میلیون دلار پول مردم افغانستان را به جیب قاچاقیان انسان واریز کرده تا پناهندگی آمریکا را به دست بیاورد.

بسیاری از نظامیان افغانستانی که در آمریکا در حال آموزش هستند در طول دو سال گذشته ناپدید شدند و در یک مورد یکی از این افراد هنگامی که قصد داشت به کانادا فرار کند، دستگیر شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان