شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تحقیقات در مورد شناسنامه‌های جعلی تا ۲۰ روز دیگر تکمیل می‌شود

اطلاعات روز: جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل افغانستان می‌گوید که هیأت تعیین شده از سوی رییس‌جمهور به منظور بررسی چگونگی جعل و تقلب در روند توزیع شناس‌نامه‌ها در یک سال گذشته تا بیست روز دیگر تحقیق خود را تمام خواهد کرد.

آقای رسولی امروز چهارشنبه (۱۴ سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت که این هیأت عاملان تقلب را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کرده و شناس‌نامه‌هایی که جعلی تشخیص داده شود، نیز از لیست حذف خواهند شد.

این در حالی است که محمد‌اشرف غنی، ‌رییس‌جمهور روز سه‌شنبه (۱۳ سنبله) هیأتی را برای بررسی چگونگی جعل و تقلب در روند توزیع شناسنامه در یک سال گذشته تعیین کرده است.

این هیأت با صلاحیت به ریاست دادستانی کل تعیین شده که چگونگی تزویر در روند توزیع شناسنامه‌ی تابعیت از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ را بررسی کند.

این هیأت پس از آن تشکیل شده است که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان هزاران شناسنامه‌ی جعلی را که روی آن برچسپ اصلی نصب شده است، به نمایش گذاشت و ادعا کرد که حکومت و کمیسیون انتخابات در تلاش است انتخابات پارلمانی پیشرو را سازماندهی کنند.

در ترکیب هیأتی که تازه تشکیل شده، ریاست عمومی امنیت ملی، نمایندگان وزارت داخله، کمیسیون مستقل انتخابات، اداره ملی معلومات و احصاییه و همچنان نماینده‌ی اداره مرکزی ثبت و احوال نفوس نیز شاملند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان