شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تخصیص ۲۵ میلیون دالر برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در افغانستان

رییس جمهور افغانستان به نهاد‌های مسوول به ویژه وزارت صحت عامه آن کشور دستور داده است که اقدامات جدی را برای جلوگیری از گسترش شیوع کروناویروس در افغانستان روی دست گیرد.

محمد اشرف غنی شام سه شنبه ۲۵ فبروری (ششم حوت) در یک نشست فوق‌العاده به ادارات مربوط هدایت داده است که فعالیت‌های شان را در زمینۀ مبارزه با کروناویروس در سطح منطقه و سازمان‌های بین‌المللی هماهنگ سازند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این نشست رییس جمهور غنی به وزارت مالیه هدایت داده است که به هدف جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس در افغانستان، ۱۵ میلیون دالر را در اختیار وزارت صحت قرار دهد.

آقای غنی همچنان به وزارت مالیه دستور داده است که ۱۰ میلیون دالر پول احتیاطی را نیز برای وزارت صحت عامۀ افغانستان تخصیص دهد.

آقای غنی گفته است: “تسهیلات در تمام بنادر زمینی و هوایی فراهم شود، نقاط آسیب پذیر باید شناسایی گردد و در کنار سایر تدابیر، به ذخایر مواد غذایی و مواد سوخت، توجه ویژه صورت گیرد”.

در همین حال سازمان جهانی صحت در افغانستان می‌گوید که تا اکنون یک واقعه مثبت کروناویروس در ولایت هرات به ثبت رسیده و نتایج معاینات نه نمونۀ مشکوک دیگر، منفی ثابت شده است.

روز گذشته مقام‌های محلی در غرب افغانستان گفته اند که هفت مورد در ولایت هرات، دو مورد در فراه و یک واقعه مشکوک کروناویروس در ولایت غور به ثبت رسیده است که نمونه‌های آنان برای تشخصیص به کابل انتقال داده شده اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان