شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ترمپ: زمان بازگرداندن سربازان امریکایی به خانه فرارسیده است

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا یک‌بار دیگر تکرار کرده است که تمایلی برای ادامۀ حضور نظامی در بیرون از امریکا ندارد و می‌خواهد سربازان امریکایی به خانه بازگردند.

آقای ترمپ که در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت مینیسوتا حرف می‌زد، به شکل مشخص به تلفات سربازان امریکایی یاد کرد که در نتیجه “حملات خودی” کشته شده اند.

او گفت: “افرادی که برایشان آموزش می‌دهیم، تفنگ‌هایشان را به سوی سربازان ما می‌گیرند و از عقب تیراندازی می‌کنند. مردمی که برایشان آموزش می‌دهیم چگونه بجنگند، تفنگ‌هایشان را می‌چرخانند و ما را می‌کشند. موارد زیادی از این دست داشته‌ایم. موارد بسیاری از این دست در افغانستان داشته ایم. وحشتناک است.”

آقای ترمپ گفت که یکی از دشوارترین کارهایی که باید به عنوان رییس جمهور امریکا انجام بدهد، امضای نامه‌هایی است که به خانواده‌های سربازان کشته شده در جنگ خبر مرگ آن‌ها را می‌رساند.

او گفت: “امضای نامه‌ها برای والدین دشوارترین کاری است که باید انجام بدهم. قلبم را می‌شکند. با این هم می‌خواهند بمانیم. من نمی‌خواهم بمانم. ما قرار بود ۳۰ روز در سوریه بمانیم، حالا نزدیک به ده سال است. قرار بود برای مدت کوتاهی در افغانستان بمانیم، حالا نزدیک به ۱۹ سال است آنجا استیم. زمان آن رسیده که (سربازان خود را) به خانه بازگردانیم.”

آقای ترمپ افزود: “ما کار خود را انجام داده ایم. هر کسی را که لازم بود شکست بدهیم، شکست داده ایم. حالا سربازان صرفا تبدیل به پولیس شده اند.”

تاکید رییس جمهور ترمپ به بازگرداندن سربازان امریکایی از جنگ در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات امریکا با طالبان برای پایان جنگ در افغانستان متوقف شده است.

در ادامۀ مذاکرات زلمی خلیلزاد، فرستاده امریکا برای صلح افغانستان با گروه طالبان، انتظار می‌رفت توافقنامه‌ای میان امریکا و طالبان امضا شود، اما به دلیل ادامۀ خشونت‌ها در افغانستان، آقای ترمپ از امضای آن خودداری کرد.

گروه طالبان به تازه‌ترین اظهارات آقای ترمپ نیز واکنش نشان داده و از آن استقبال کرده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتر خود نوشته که حرف‌های آقای ترمپ می‌رساند که مردم امریکا نیز خواهان خروج سربازان کشورشان از افغانستان اند.

با این حال، بسیاری از ناظران امور و نظامیان اسبق امریکایی نسبت به خروج زودهنگام از افغانستان هشدار داده اند.

جنرال دیوید پتریوس، رییس پیشین اداره استخبارات و جنرال ارشد متقاعد امریکا در افغانستان اخیرا به صدای امریکا گفت که به نظر نمی‌رسد طالبان میلی برای دست کشیدن از خشونت داشته باشند و از این رو، امریکا به حضور درازمدت در افغانستان نیاز دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان