شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تمامی افراد باید براساس تخصص خود طی یک پروسه شفاف استخدام شوند

«محمداشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با تعدادی از جوانان این کشور که پس از اتمام دوره‌های تحصیلی خود در آمریکا به افغانستان بازگشته‌اند در ارگ دیدار کرد.

غنی از تلاش و توانایی این جوانان در عرصه کسب علم و دانش ستایش کرد و از تعهد آنان به وطن و مردم قدردانی نمود.

وی گفت: با کار، تلاش و کوشش است که نسل های کنونی و آینده کشور می‌توانند صاحب زندگی آرام و مرفه شوند.

غنی فساد اداری در برابر دولت و ملت سازی را یکی از چالش‌هایی خوانده که در از بین بردن آن به کار و تلاش مشترک نیاز است.

وی افزود: ادارات دولتی در انحصار چند فرد نیست و هر افغان حق کار را دارد و باید از طریق یک پروسه شفاف در بخش هایى که تخصص دارد، استخدام شود.

غنى در دیدار با جوانان یادشده گفته است: «دشمنان افغانستان و تروریستان بین المللی می‌خواهند کشور ما را بی ثبات و به مرکز فعالیت‌های تروریستی مبدل کنند، اما ما به هیچ فردی اجازه این کار را نمی‌دهیم.»

به گفته او موقعیت، آب و زمین افغانستان فرصت‌هایی هستند که در صورت مدیریت درست آن‌ها، افغانستان می‌تواند به ثبات، رفاه، خودکفایی و پیشرفت برسد.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته افغانستان یک بار دیگر به یک بخش جدا ناپذیر آسیا مبدل شده است.

رییس جمهور افغانستان مى گوید که کشورش در حال تبدیل شدن به مرکز بزرگ همکاری‌های منطقه‌ای، انتقال انرژی و تجارت آب می باشد که این کار به برنامه‌ریزی زیربناها نیازمند است.

وی افزود: «اقدامات ما به ضرر هیچ کشوری نیست و ما می‌خواهیم از طریق تامین منافع ملی با همه کشورها مناسبات خوب داشته باشیم و همکاری‌های دو جانبه را افزایش دهیم.»

غنی می گوید: تا زمانیکه افغانستان را با کشورهای منطقه و جهان وصل نکنیم، از موقعیت و فرصت های موجود نمی‌توانیم استفاده کنیم.

وی افزود که باتوجه به موقعیت افغانستان باید ولایات مرزی این کشور به مراکز ترانزیتی تبدیل شود.

رئیس جمهور افغانستان در خطاب به جوانان گفته است: «ما باید آرمان‌های نا تمام غازی امان الله خان را تکمیل نماییم و مردم افغانستان باید از برکت کار و خدمت شما به آسایش و رفاه برسند.»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان