شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » افغانستان به اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا در کابل واکنش نشان داد

مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت با انتشار گزارشی اعلام کرده است که در جریان دو سال اخیر در ادارات مختلف دولت، اصلاحات چشمگیری صورت گرفته و دستاوردهای این اصلاحات در قوه قضائیه بیش از سایر دستگاه ها است که تغییر وتبدیل وضعیت ۷۰۰ تن از قاضیان از میان ۲ هزارو ۸۰۰ قاضی، نمونه بارز آن است.

مرکز اطلاعات و رسانه های دولت افغانستان افزوده است: تمامی کارکنان بخش اداری دادگاه عالی نیز در ۲ سال گذشته از طریق پروسه اصلاحات اداری و رقابت آزاد در سمت‌های خود منصوب شده اند.

در این گزارش آمده است: ۵۴۰ تن از قضات برای فراگیری آموزش های تخصصی به خارج از کشور اعزام شده اند و نزدیک به یک هزار تن دیگر در داخل کشور آموزش های حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، در دو سال گذشته ۷۰ پرونده فساد کلان اداری در دادستانی و مرکز قضائی مبارزه با فساد اداری مورد رسیدگی قرار گرفته و تحقیقات بر روی شماری از این پرونده‌ها هنوز جریان دارد.

ایرنا نوشت: اتحادیه اروپا بارها نسبت به فساد اداری در افغانستان هشدار داده و آن را موجب پیدایش دولت ضعیف در این کشور قلمداد کرده است.

در تازه‌ترین مورد روز یکشنبه همین هفته سخنگوی این اتحادیه در کابل گفت که فساد در محاکم قضائی موجب شده است تا مردم در مناطق دوردست به محاکم مخالفان مسلح مراجعه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان