شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تنها با صرف ۲۰ دقیقه گذرنامه طرح خانوار تمدید میشود

مدارک اقامتی دارندگان گذرنامه خانوار اتباع جمهوری اسلامی افغانستان به مدت یک سال تمدید می شود.
میر انور غفاری، مستشار و مسؤل امور قونسلی سفارت ج.ا.افغانستان در تهران پیرامون آغاز پروسه تمدید گذرنامه خانواری اتباع افغانستان در گفتگو با خبر گزاری شفقنا گفت:
طوری که در جریان قرار دارید، مدارک اقامتی دارندگان پاسپورت های خانوار از ماه جوزای ۱۳۹۵ بدینسو تمدید نگردیده است. سفارت ج.ا.افغانستان در تهران بادر نظرداشت مشکلات شاملین پروسه تلاش نمود تا در هماهنگی در خور سپاس با اداره محترم اتباع خارجی وزارت کشور و اداره محترم گذرنامه ج.ا.ایران زمینه تمدید مدارک اقامتی دارندگان پاسپورت های خانوار فراهم گردد.
آقای غفاری گفت : بحث پروسه تمدید پاسپورتهای خانوار در اولین و دومین نشست های مربوط به کمیته اتباع در تهران و کابل مطرح گردید که خوشبختانه هردو طرف روی عملی شدن آن توافق نمودند.
در جلسات کاری میان سفارت و اداره محترم اتباع توافق شد تا دارندگان پاسپورت های خانوار در قدم اول باید پاسپورت های خویش را به مدت دوسال تمدید نمایند و سپس زمینه تمدید اقامت آنها از سوی ادارات ذیربط جمهوری اسلامی ایران به مدت یکسال فراهم گردد و به همین اساس سفارت طی نشست های متعددی که با اداه محترم اتباع و گذرنامه داشت روی جزئیات این طرح به تفاهم رسیده کار عملی پروسه را سر از تاریخ ۱/۱۱/۱۳۹۶ در اردوگاه سلیمان خانی و گل تپه آغاز نمود.
مسؤل امور قونسلی سفارت افغانستان در تهران که برای بررسی وضعیت تمدید دارندگان پاسپورتهای به اردوگاه سلیمان خانی آمده بود خاطرنشان کرد: همانطور که آگاه هستید هم اکنون در سفارت افغانستان افزون بر کار های نورمال روزمره، دوپروسه دیگر تثبیت هویت و توزیع پاسپورت های ماشین خوان در جریان است. با در نظر داشت امکانات مکانی از اداره کل اتباع درخواست کردیم که دو اردوگاه گل تپه و سلیمان خانی در تهران را در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم با یک تیم کاری هرچه سریعتر اعتبار پاسپورتهای خانوار را تمدید کنیم.
خوشبختانه اداره محترم اتباع در هماهنگی با استانداری شهر تهران به خواست سفارت افغانستان پاسخ مثبت داده هر دو اردو گاه را در اختیار تیم های سیار سفارت گذاشتند و جا دارد که از اداره محترم اتباع ، اداره محترم گذرنامه ، استانداری تهران واداره هر دو اردو گاه اظهار سپاس وقدر دانی نمایم زیرا تمام امکانات مورد نیاز را برای تیم های سیار سفارت فراهم نموده اند.
آقای غفاری گفت: ما اینجا طوری برنامه ریزی کرده ایم که در صورت عدم موجودیت مشکلات تخنیکی بخصوص ضعیف شدن انترنت ، مراجعین تنها با صرف ۲۰ دقیقه زمان می توانند گذرنامه ای شان را تمدید کنند.
در حال حاضر ما روزانه بالاتر از ۱۰۰۰ مراجعه کننده داریم و خوشبختانه پاسخگوی تمام مراجعین محترم هستیم.
مسؤل امورقونسلی سفارت افغانستان تصریح کرد : قرار است تیم کاری ما به اصفهان و شیراز نیز سفر کنند و بمدت یک هفته الی ده روز در اصفهان و سپس در شیراز مستقر خواهند شد. امیدوار هستیم تا پایان اسفند ماه بتوانیم تمامی پاسپورتهای خانوار را تمدید کنیم تا پروسه تمدید اقامت آنها از سوی ادارات ذیربط جمهوری اسلامی ایران نیز تکمیل گردد.
این مقام بلندپایه سفارت افغانستان با اشاره به ایجاد سهولت برای مهاجرین گفت : تعداد زیادی از دارندگان پاسپورت خانوار یکسال میشود که پاسپورت خویش را تمدید ننموده اند, اکنون بدون در نظر داشت آن یکسال تأخیر، پاسپورتهای ایشان از تاریخ مراجعه به اردوگاه بمدت دو سال تمدید خواهد شد.
وی تصریح کرد: همانطور که میدانید پرداخت فیش های خدمات قونسلی سفارت براساس ارز است اما با در نظر داشت جمعیت انبوه مهاجرین و کمبود شعبات ارزی بانکی ما حساب ریالی را برای مهاجرین در نظر گرفتیم که با توجه به نوسانات دالر در دو روز اول مبلغ ۱۹۵ هزار تومان پرداخت شد و سر از الیوم مراجعین محترم مبلغ ۲۰۰ هزار تومان واریز می کنند و با داشتن فیش واریزی و پاسپورت و داشتن نوبت قبلی توسط سامانه سفارت به اردوگاه مراجعه می نمایند.
غفاری گفت: نکته مهم این است که وقتی اقامت دارندگان پاسپورتهای خانوار تمدید می شود پس از آن می توانند برای تثبیت هویت و دریافت پاسپورتهای ماشین خوان به تدریج به سامانه سفارت افغانستان مراجعه نموده ثبت نام نمایند.
آقای غفاری از دارندگان پاسپورتهای خانوار خواست تا با استفاده از فرصت هرچه زودتر به سامانه سفارت مراجعه نموده برای انجام تمدید نوبت گیری نموده در تاریخ تعیین شده به اردوگاه مربوطه مراجعه کنند و در هنگام مراجعه طبق اطلاعیه منتشر شده سفارت، مدارک مورد نیاز شامل (مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حساب ریالی سفارت شماره (۰۱۰۸۴۷۵۰۶۳۰۰۲) در بانک ملی در تهران/ شعبــه میرزای شیرازی “قابل واریز به تمام شعبات بانک ملی در سراسر ایران” واریز نموده، هردو نسخه فیش بانکی خویش را با برگه نوبت دهی و کاپی پاسپورت به شمول صفحه همراهان) را به همراه داشته باشند.
مراجعین محترمی که در استان های : تهران، قزوین، سمنان، قم و البرز زندگی میکنند، می توانند به یکی از اردوگاه های سلیمان خانی و یا گل تپه، ثبت نام نموده، نوبت گیری نمایند.
قابل توجه می داند که تیم سیار سفارت بعداً به شهرهای اصفهان و شیراز سفرخواهند نمود که تاریخ پذیرش از طریق سامانه، اطلاع رسانی خواهد شد.

غفاری در پایان اظهار داشت که سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با ادارات محترم ذیربط جمهوری اسلامی ایران، پیرامون خروج و مراجعت دارندگان پاسپورت های خانوار در حال رایزنی می باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان