شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کاردار سفارت چین در کابل: برای احیای شکوه جاده ابریشم از افغانستان حمایت می‌کنیم

«ژائو هاین» کاردار سفارت چین در افغانستان با اظهار اینکه دولت طالبان اقدامات عملی در زمینه‌هایی مانند توسعه اقتصادی ریشه کن کردن فساد، ممنوعیت مواد مخدر، بهبود معیشت مردم و تأمین امنیت اجتماعی انجام داده است و جامعه بین‌المللی باید یک ارزیابی عینی و منصفانه دراین‌باره ارائه دهد.

ژائو در گفتگو با «گلوبال تایمز» گفت: ما احساس می‌کنیم وضعیت این کشور به تدریج در حال بهبود است؛ توسعه اقتصادی و اجتماعی به آرامی در حال بهبود است، قیمت‌ها و نرخ ارز ثابت است و برخی پروژه‌های زیرساختی، پروژه‌های مربوط به انرژی و آب به طور فعال در حال پیشرفت است و تجارت با کشورهای همسایه نیز به طور مداوم در حال توسعه است.

وی با اشاره به سیاه‌نمایی رسانه‌های غربی درباره افغانستان افزود: در گزارش برخی رسانه‌های غربی، به نظر می رسد که افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و اجساد گرسنه در همه جا افتاده است، اما اگر از شهرهای بزرگ افغانستان دیدن کنید صحنه‌های کاملاً متفاوتی خواهید دید؛ مایحتاج و لوازم روزانه اساساً در دسترس هستند، تنوع گسترده‌ای از غذا و سبزیجات وجود دارد و تامین برق، ارتباطات و سوخت نیز با ثبات است و نظم اجتماعی به خوبی حفظ شده است.

کاردار سفارت چین درباره وضعیت امنیتی افغانستان نیز اظهار داشت: اکثریت مردم و دیپلمات‌های خارجی بر این باورند که در مقایسه با دو سال قبل، به طور کلی وضعیت امنیتی در افغانستان بهبود یافته و اکنون مردم می‌توانند آزادانه به سراسر کشور سفر کنند. به گفته وزیر امور خارجه افغانستان، در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰ هزار گردشگر خارجی از افغانستان از جمله ۱۰ هزار گردشگر اروپایی از افغانستان بازدید کرده‌اند.

ژائو همچنین خاطرنشان کرد: افغانستان در حال حاضر با چالش‌های زیادی مواجه است. با این حال، فراموش نکنیم که این کشور به تازگی ۲۰ سال جنگ را تجربه کرده و از صفر شروع می‌کند. دولت موقت افغانستان اوضاع نابسامانی را به دست گرفت و سپس با محاصره‌های اقتصادی خارجی، تحریم‌های مالی، مسدود شدن دارایی‌ها و مشکلات دیگر مواجه شد؛ دستیابی به این نتایج تنها در دو سال و حفظ وحدت ملی و ثبات آسان نیست.

این دیپلمات چینی با اشاره به تعامل فعالانه پکن با افغانستان نیز اظهار داشت: چین از افغانستان در استفاده از مزیت‌های جغرافیایی خود برای ادغام در همکاری‌ها و ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای، تبدیل از یک کشور محصور در خشکی به کشوری مرتبط از طریق خشکی، و کمک به افغانستان برای بیرون آمدن از سایه‌های جنگ و بازیابی شکوه باستانی جاده ابریشم حمایت می‌کند.

کاردار سفارت چین ادامه داد: در حال حاضر، افغانستان در مقطع حساس گذار از هرج و مرج به ثبات، با چالش‌ها و فرصت‌ها، و مشکلات و امیدها در کنار هم قرار دارد. چین به عنوان سازنده صلح جهانی، کمک کننده به توسعه جهانی، حافظ نظم بین‌المللی و همسایه و دوست افغانستان، در چارچوب توانایی‌ خود به کمک‌هایش برای بازسازی و توسعه افغانستان ادامه خواهد داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان