شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » توافق امریکا و ازبکستان برای حل بحران افغانستان

روئسای جمهوری امریکا و ازبکستان ناوقت روز چهارشنبه ۱۶ مه در مورد امنیت منطقه و ثبات افغانستان در کاخ سفید گفتگو کردند و برای حل بحران افغانستان توافق نمودند.

کاخ سفید با انتشار خبرنامه‌ای نوشت: «رییس‌ جمهوری ازبکستان یکبار دیگر تأکید کرد که طالبان بی‌درنگ برای گفتگو با حکومت افغانستان توافق کنند. هردو رییس‌جمهور حمله‌های بزدلانۀ هراس‌افگنان را برضد نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در افغانستان نکوهش نمودند و تعهد کردند تا برای حل چالش‌ها در افغانستان بیشتر گفتگو کنند».

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا گفته است: «ما باهم از رهگذر نظامی گرفته به ‌شمول خریداری تجهیزات نظامی ازسوی ازبکستان از ایالات متحده، باهم همکاری داریم».

در همین حال، شوکت میرضیایوف رییس جمهوری ازبکستان از ادامۀ روند اکمال نیروهای امریکایی در افغانستان از راه ازبکستان، کمک به صلح و ثبات در افغانستان و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر افغانستان اطمینان داد.

میرضیایوف در دیدار با ترامپ گفت: «آقای رییس‌جمهوری در یک‌ونیم سال گذشته ما از نزدیک با ایالات متحده دربارۀ سرمایه‌گذاری‌ها همکاری می‌کنیم و ما از ایالات متحده فناوری‌های زیاد خریده‌ایم. ما توانستیم در جریان این دیدار به ارزش ۱۲ میلیارد دالر پیمان‌ها را امضا کنیم».

رییس جمهوری ازبکستان در این دیدار یکبار دیگر تعهد داد که ازبکستان برای کمک به روند صلح و ثبات افغانستان تلاش خواهد کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان