شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: حکومت باید پاسخگوی قتل عام مردم و نیروهای امنیتی باشد

وزارت دفاع افغانستان میگوید که طالبان با راه اندازی عملیات ‘خندق’، بیشترین آسیب را به غیر نظامیان رسانیده اند و نیروهای امنیتی افغان با راه اندازی عملیات های خاص در برابر عملیات خندق، پاسخ جدی داده اند.

اما، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، میگوید که حکومت باید پاسخگوی قتل عام و کشتار نیروهای امنیتی باشد.

به گفتۀ رئیس اجرائیه “در چندین روز گذشته، یک جلسۀ شورای امنیت ملی را ما شاهد نبودیم، یک جلسۀ سر قوماندانی اعلی را شاهد نبودیم. در عین حال، هر روز تلفات. قتل عام شده مردم افغانستان، نیروهای امنیتی خود را به کشتار دادیم. کی مسؤل است در اینجا؟ بیایم به مردم جواب بدهیم.”

بسیاری به این باورند که با آغاز عملیات ‘خندق’ از سوی طالبان، این گروه شیوۀ جنگ را تغییر داده و بگونۀ گروهی در برخی از بخش های تحت ادارۀ حکومت کرده و در عین حال، حملات هدفمند انتحاری آنان نیز افزایش یافته است.

دست به دست شدن چندین ولسوالی و سقوط ولسوالی های تاله و برفک ولایت بغلان و هدف قرار دادن چندین مرکز ثبت نام رای دهندگان، از نشانه های تغییر عملیات خندق گفته میشوند.

وزارت دفاع افغانستان میگوید که از آغاز عملیات ‘خندق’، گروۀ طالبان بیش از یک هزار حمله را در گوشه و کنار این کشور انجام داده اند.

قبل از این نیز، وزیران دفاع و داخله و رئیس امنیت ملی افغانستان گفته بودند که از تاریخ ۹ تا ۱۶ ثور سال روان خورشیدی، ۲۵۲ نظامی افغان در جنگ با مخالفان مسلح دولت کشته شده و در همین مدت، ۳۶۳ نظامی دیگر زخمی شده اند.

اما محمد رادمنش، معاون سخنگوی این وزارت می افزاید که “قطعات ما، چه هوایی، چه زمینی، چه تکنالوژی استخباراتی و انجنیری، همه بخاطر جلوگیری از تهدیدات که تحت نام تبلیفاتی خندق راه اندازی شده، آمادگی دارند.”

در عین حال، تعداد از تحلیلگران، عملیات ‘خندق’ را پاسخ طالبان به فراخوان صلح حکومت کابل و استراتیژی جدید واشنگتن برای افغانستان میخوانند.

با این همه، حکومت افغانستان نیز عملیات را تحت نام ‘نصرت’ آغاز کرده که به گفتۀ مقامات نظامی افغان، نیروهای امنیتی تاکنون چهارهزار حمله را در برابر طالبان انجام داده اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان