شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جلوگیری بحران بشری افغانستان به حمایت بیشتر جهانی نیاز دارد – ملل متحد

مقام‌های بلندپایۀ سازمان ملل متحد در سفر دو روزۀ شان به کابل، برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان، خواستار کمک‌های عاجل جامعۀ جهانی شدند.

فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و مارک لاوکاک، معاون دبیر کل این سازمان و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری، به منظور بررسی وضعیت بشردوستانه و نیز بحث در مورد پناهندگان، عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی با مقامات ارشد دولتی و نمایندگان جامعه بین‌المللی روز سه شنبه به کابل سفر کردند.

ادارۀ امور مهاجرین سازمان ملل متحد (UNHCR) و ادارۀ هماهنگی امور بشری این سازمان (OCHA) در اعلامیه‌ای مشترک گفته اند که این مقام‌های بندپایۀ ملل متحد، پس از بررسی وضعیت بشری در جریان سفرشان به افغانستان، از نهادهای کمک‌کننده خواستار افزایش عاجل کمک‌های بشری شده اند.

در اعلامیه آمده است که ت که ۴.۲ میلیون افغان به دلیل درگیری، بیجاشدگی و آفات طبیعی از جمله خشکسالی مداوم به کمک‌های عاجل بشری نیاز دارند و همچنان ۸.۷ میلیون افغان دیگر نیز به دلیل فقر مطلق، میزان بیکاری بلند و از دست دادن معیشت به علت تغییرات آب و هوا، نیازمند مساعدت‌های بشری اند.

آقای لاوکاک گفت: “خشونت رو به افزایش و حالا خشکسالی صدها هزار خانواده را در سراسر کشور متاثر کرده است. تلفات ملکی بیشتر از هر زمان دیگر بالا است و ۴۰هزار غیرنظامی در چهار سال گذشته صدمه دیده یا کشته شده اند”.

همچنان او افزوده است که دسترسی به مردم و مناطق آسیب‌دیده، به دلیل ناامنی با مشکلات مواجه شده است.

ملل متحد گفته است که در اقدامات حمایت عاجل بین‌المللی، باید برای میلیون‌ها افغانی که به دلیل بیجاشدگی با بحران‌های پیچیده و رو به افزایش مواجه اند، راهکارهای پایدار جستجو شود.

از سویی هم، فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که درگیری، جنگ، ناامنی و حوادث طبیعی و همچنان دسترسی کم به فرصت‌های اقتصادی و خدمات اساسی، عامل اصلی آواره شدن گستردۀ مردم در داخل افغانستان شده است.

آقای گراندی گفت: “بدون یافتن راه حل برای معضل بیجاشدگی، هیچ صلحی پایدار نخواهد بود”.

کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تعهد کرد که در کنار حکومت افغانستان و دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری این سازمان، در راستای حل مشکلات ۱.۹ میلیون افغان بیجاشده به تلاش‌ها و همکاری‌های شان ادامه می‌دهند.

سازمان ملل متحد در حالی خواستار افزایش کمک‌های جهانی برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان شده است که بر اساس گزارش تازۀ این سازمان، از آغاز سال روان میلادی تا دوم سپتامبر بیش از ۲۰۸هزار افغان به دلیل ناامنی و جنگ به مناطق مصؤون آواره شده اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان