شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جهاد علیه نیروهای تروریستی داعش را واجب اعلام کردند

ده‌ها نفر از علمای دینی افغانستان در گردهمایی در کابل ضمن جنایتکار دانستن گروه تروریستی داعش، اعلام کردند که جهاد در برابر این گروه واجب است.

مولوی «سدوزی آغا» یکی از علمای شرکت‌کننده در این نشست با اشاره به حضور داعش در برخی از ولایت‌های افغانستان گفت: جهاد در برابر گروه داعش واجب است و از تمامی علما می‌خواهم تا علیه این گروه بسیج شوند.

وی افزود: جنگ کنونی افغانستان جنگ داخلی نیست و تروریست‌های خارجی طراحان اصلی این جنگ هستند.

سدوزی آغا در گفت‌و‌گو با پژواک گفت: تمام اعمال گروه تروریستی داعش نه تنها مطابق با موازین اسلامی نیست بلکه توهین به اسلام است.

وی با موثر خواندن نقش علما در آوردن صلح و ثبات در افغانستان تصریح کرد که علما برخواسته از بین مردم است و از همین رو از احترام و اعتماد خاصی برخوردارند بنابراین می‌توانند دولت را در راستای مذاکرات صلح کمک کنند.

مولوی «عبدالرحمان رحمان» نماینده مردم بلخ در پارلمان افغانستان نیز گفت که گروه‌های تروریستی دشمن اصلی مسلمانان هستند و جنایاتی که از سوی آنان صورت می‌گیرد جایی در شریعت ندارد.

وی افزود: مردم افغانستان باید بایکدیگر متحد شوند تا به نابسامانی‌های کنونی و فعالیت گروه‌های تروریستی پایان دهند.

رحمان ضمن ابراز نگرانی در مورد اختلاف بین مسئولان دولت  وحدت ملی هشدار داد: ادامه این اختلافات باعث تضعیف روحیه مردم و نیروهای امنیتی افغانستان در میدان نبرد می‌شود.

نماینده پارلمان افغانستان ادامه داد که برخی از کشورهای منطقه و جهان درصدد تغییر افکار عمومی و ایجاد تفرقه بین  اقوام ساکن در این کشور هستند.

مولوی «بشیر احمد» یکی از مسئولان برگزاری این گردهمایی گفت: در این نشست ده‌ها عالم دینی و روحانی از ۲۵ ولایت افغانستان حضور پیدا کردند و در مورد ایجاد «حزب جمعیت تقوای افغانستان» بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

وی در مورد بی‌توجهی دولت افغانستان به نقش علما در برنامه‌های ملی و بین‌المللی نیز انتقاد کرد و گفت: توطئه بزرگی توسط کشورهای غربی علیه اسلام شکل گرفته اما مسلمانان نباید با فریب خوردن اجازه فعالیت به این توطئه‌گران دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان