شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آمار رسمی کرونا در افغانستان؛ ۱۲ مرگ و ۲۳۵ مورد جدید ابتلا طی یک روز

وزارت صحت/بهداشت افغانستان از شناسایی ۲۳۵ مورد تازه بیماری کووید ۱۹ و ۱۲ مورد مرگ مرتبط به آن در یک شبانه‌روز گذشته در این کشور خبر داده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت امروز (یکشنبه، ۱۴ ثور/اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت از جمله موارد جدید، ۶۳ مورد تازه در کابل، ۵۴ مورد در قندهار، ۱۹ مورد در هرات، ۱۴ مورد در پنجشیر، ۱۳ مور در تخار، ۱۲ مورد در ننگرهار، در سمنگان و غور هر کدام ۱۰ مورد، در بغلان ۹ مورد، در میدان وردک ۷ مورد، در بادغیس، بامیان و لغمان هر کدام ۵ مورد، در سرپل ۳ مورد، در پروان و کنر هر کدام دو مورد و در هلمند و فراه هر کدام یک مورد تازه از بیماری شناسایی شد‌ه‌اند.

به گفته آقای مایار، موارد تازه بیماری در نتیجه آزمایش ۵۸۱ مورد مشکوک شناسایی شده اند.

او می‌گوید که در ده روز گذشته میزان موارد مثبت در بین موارد مشکوک از حدود ۲۰ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که شمار جان باختگان در این کشور نیز در حال افزایش است.

او می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته دوازده مرگ در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا در ولایات غزنی، بلخ، ننگرهار، فاریاب، قندوز، پروان و بامیان ثبت شده و شمار جان باختگان این بیماری در افغانستان به ۸۵ نفر رسیده است.

شمار اعلام‌شده بهبودیافتگان نیز با ۱۴ مورد جدید به ۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

آقای مایار در نشست امروز بار دیگر به تحقیقی که در کابل با آزمایش‌های تصادفی انجام شده و نتایج آن روز گذشته اعلام شد، اشاره کرد و آن را “زنگ خطر و چراغ سرخ بیماری کووید ۱۹” خواند. در این تحقیق از ۵۰۰ نفر در شهر کابل به گونه تصادفی تست کرونا انجام شده که نتایج آزمایش ۱۵۶ نفر از آنها مثبت اعلام شد.

او گفت: “بارها از مردم با عذر و زاری خواهان توجه به محدودیت‌های قرنطینه شدیم اما جدی گرفته نشد و آمار همچنان افزایش یافته و می‌یابد.”

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان