شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حمدالله محب به گونۀ رسمی به حیث مشاور امنیت‌ملی معرفی شد

حمدالله محب به گونۀ رسمى از سوى رييس‌جمهور غنى به حیث مشاور امنيت ملى معرفى شد.

رییس‌جمهور غنی، پیش از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۴ سنبله) به گونۀ رسمی حمدالله محب را به عنوان مشاور تازۀ امنیت ملی معرفی کرد.

آقای محب، شام روز گذشته پس از استعفای محمدحنیف اتمر از سمت مشاوریت امنیت ملی، به این کرسی معرفی شد. 

در خبرنامۀ ارگ ریاست جمهوری آمده است که آقای غنی در مراسم معرفی آقای محب، گفته است: «قبولی استعفای یک دوست و همکار دوامدار برای من یک تصمیم دشوار بود، اما به‌خاطر منافع علیای کشور این تصمیم باید گرفته می‌شد».

در خبرنامه اضافه شده‌است که رییس‌جمهور به مسؤولین سکتور امنیتی هدایت داده است تا تمامی تدابیر امنیتی و شخصی محمد حنیف اتمر، پابرجا باشند. 

آقای غنی افزوده است که افغانستان با شماری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی روابط عمدۀ استراتیژیک و امنیتی دارد و مدیریت این روابط یکی از وظایف اساسی شورای امنیت ملی می‌باشد و همچنان در بخش امنیتی، مدیریت اجماع بین‌المللی و منطقوی نیز یکی از وظایف این نهاد است.

شام روز شنبه، آقای اتمر رسمأ از مقامش کنار رفت و در متن استعفانامۀ خود نگاشته است که او بدلیل اختلاف‌های جدی‌یی‌که با سیاست‌گذاری سطح رهبری حکومت دارد از سمتش کنار رفته‌است.

در بخشی از این استعفانامه آمده است: «اختلاف‌های جدی‌ییکه با سیاست‌ها و روش‌های سطح رهبری دولت در عرصۀ حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تأمین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، حکومت داری خوب و تحکیم روابط منطقه‌یی و بین‌المللی کشور در ماه‌های اخیر داشته‌ام و نتوانستم در حل آن به تفاهم برسم، لازم می‌دانم از این وظیفه استعفا کنم.»

آقای اتمر، یکی از چهره‌های نزدیک به رییس‌جمهور غنی است که در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۴ میلادی، جایگزین رنگین دادفر سپنتا شد.

حنیف اتمر، در نخستین ساعات کاری‌اش به عنوان مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور غنی، توافق‌نامۀ امنیتی میان افغانستان و امریکا و نیز یک توافق نامۀ دیگر را با ناتو امضا کرد.

اتمر، در کابینۀ حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان به عنوان وزیر داخله، وزیر احیا و انکشاف دهات و وزیر معارف کار کرده‌است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان