شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » نخستین محموله تجاری افغانستان از طریق راه لاجورد به اروپا صادر می‌شود

«مسافر قوقندی» سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان در سفر به هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه برای ایجاد زمینه‌های انتقال اموال بازرگانان به کشورهای دیگر و افزایش صادرات افغانستان در سال‌های پیش‌رو گفت: در پی برگزاری نشست مشترک میان مسوولان وزارت خارجه افغانستان و کشورهای مسیر راه لاجورد در نشست اقتصادی ریکا، قرار است تا به زودی نخستین محموله کالاهای صادراتی افغانستان از طریق مسیر زمینی راه لاجورد به کشورهای اروپایی صادر شود.

وی افزود: این وزارت در سال جدید نیز برنامه‌های دیگری در راستای افزایش صادرات افغانستان و کمک‌های گسترده به بازرگانان در سراسر افغانستان در دست اجرا دارد و به زودی شاهد رفع چالش‌ها بر سر راه صادرات افغانستان خواهیم بود و بازرگانان نیز از این زمینه‌ها بهره‌مند خواهند شد و از سوی دیگر راه برای سرمایه گذاری‌های کشورهای خارجی در افغانستان در امر تجارت و صنایع باز خواهد شد.

از طرفی دیگر «مهدی اکرمی» معاون اتحادیه صادر کنندگان در حوزه غرب افغانستان گفت: آغاز صادرات کالاهای تجاری بازرگانان افغانستان از طریق راه زمینی لاجورد برای رشد کار بازرگانی در این حوزه سودمند است و تاثیر مستقیم بر صادرات کالاهای این حوزه خواهد داشت.

«سعد خطیبی» رئیس اتاق بازرگانی هرات خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون دلار کالای صادراتی از حوزه غرب افغانستان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی افزود: صادرات افغانستان در مقایسه با واردات ناچیز بوده اما با برنامه‌های خوب وزارت تجارت و صنایع در امر صادرات و ایجاد زمینه‌های مختلف برای این کار تاچند سال دیگر افزایش چشم‌گیری در صادرات افغانستان خواهیم داشت.

این در حالی است که تاکنون روند صادرات محموله‌های صادراتی تجار حوزه غرب افغانستان از طریق مسیر هوایی کارگو به کشور هند آغاز نشده است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان