شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حمله انتحاری در نزدیکی محل برگزاری اجلاس علمای افغانستان

صبح امروز دوشنبه ۱۴ جوزا/خرداد، انفجار انتحاری در نزدیکی نشستی که با شرکت صدها عالم دینی در خیمه لویه جرگه در غرب کابل برگزار شده بود، رخ‌داد. گروه طالبان اعلام کرده که این حمله کار آنان نیست.

مولوی گل احمد صدیقی، معاون شورای علمای کابل به بی‌بی‌سی گفت که در این انفجار انتحاری، ۸ نفر از علمای افغانستان کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند. او گفت که در میان کشته شدگان شماری از علمای مشهور نیز هستند. آقای صدیقی افزود که شماری از نیروهای پلیس نیز کشته و زخمی شده‌اند ولی درباره آمار دقیق آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گفته او حادثه زمانی در خروجی خیمه لویه جرگه اتفاق افتاد که علما در حال بیرون شدن از این نشست بودند.

حشمت استانکزی، مشاور رسانه‌ای پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفت که حمله کننده انتحاری پیاده بوده و هدف آن نیز نشست علمای افغانستان بوده‌است.

او گفت که در این انفجار هفت نفر کشته که یک نفر آن سرباز پلیس است. به گفته آقای استانکزی در این حمله ۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که دو نفر آنان سربازان پلیس هستند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان قبلا گفته بود که در این حمله انتحاری ۷ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند.

شاهدان عینی گفته‌اند که انفجار قربانیانی داشته و اکنون آمبولانس‌ها برای انتقال قربانیان به محل آمده‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده که تاکنون ۷ کشته و ۲۰ زخمی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

صدها نفر از علمای دینی از سراسر افغانستان امروز در کابل جمع آمده و در فتوایی اعلام کردند که جنگ جاری افغانستان ناروا است و از طرفین جنگ خواستند آتش بس اعلام کنند. در این فتوا آمده که حملات انتحاری حرام و قربانیان جنگ افغانستان افراد بی‌گناه هستند.

در حادثه دیگر انفجار مین مغناطیسی کارگذاری شده در یک موتر/خودرو در منطقه کوته سنگی شهر کابل نیز سه شهروند غیر نظامی را زخمی کرد.

آخرین حمله شهر کابل روز چهارشنبه گذشته رخ‌داد. حمله به ساختمان جدید وزارت داخله/ کشور افغانستان که با ۸ مهاجم انتحاری انجام شد و حدود یک ساعت ادامه یافت.

مهاجمان در اولین بازرسی پلیس در ورودی وزارت داخله، یک حمله انتحاری انجام داده‌اند. بعد از آن هفت حمله کننده که لباس نظامیان آمریکایی را به تن داشتند، تلاش کردند که به محوطه وزارت داخله برسند، ولی موفق نشدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان