شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صدها عالم دین افغان در مورد جنگ روان در افغانستان فتوا صادر کردند

شورای سرتاسری علمای افغانستان، ام‌روز در یک نشست بزرگ که در آن صدها تن از علمای دین از سراسر کشور اشتراک کرده بودند، موقف شان را در مورد وضعیت روان در کشور اعلام کرد.

شورای سرتاسری علمای کشور با صدور قطنامه‌یی، جنگ روان در افغانستان را ناجایز خوانده که هیچ گونه صبغۀ مذهبی ندارد و اضافه کرد که این روند، سبب ریختن خون بیش‌تر مردم بی‌گناه می‌گردد.

علمای دین کشور در هنگام اعلام فتوای شان در مورد وضعیت فعلی کشور گفتند، فتوای شان متوجۀ دولت افغانستان و گروه‌های ضد حکومت هستند و از هر دو طرف خواستند تا هرچه زودتر، آتش بس اعلام نمایند.

علمای دین کشور فتوا دادند که  انجام حمله‌های انتحاری و انفجاری از نگاه دین اسلام گناه کبیره بوده و حرام می‌باشد؛ زیرا اسلام قتل عمدا نفس و مومنان را حرام دانسته‌است.

شورای سرتاسری علمای افغانستان اعلام کرد، کسانی که دست به انجام حمله‌های انتحاری و انفجاری می‌زنند، گناۀ شان دو برابر می‌گردد؛ زیر از طرفی، قتل نفس انجام داده و از سوی دیگر، جان افراد بی‌گناه را می‌گیرند.

علمای دین کشور هم‌چنان از موقف شورای علمای دین پاکستان که انجام حمله‎‌های انتحاری و انفجاری را حرام دانسته، قداردانی نموده و از آن حمایت همه جانبه نمودند.

آنان هم‌زمان از دولت افغانستان خواست تا از فتوای شان حمایت همه‌جانبه نموده و افزودند که به افراد مخرب اجازه ندهند که از آزادی بیان، سوء استفاده نمایند.

در عین زمان، شورای علمای دین کشور بالای دولت افغانستان نیز صدا زد تا از تبعیض، فحشا، فساد، قاچاق مواد مخدر شدیدا جلوگیری نماید و افزود که نهادهای مربوطه، اقدام‌های جدی را دراین مورد روی دست‌گیرند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان