شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حکمتیار، اتحاد با حنیف اتمر و بازگشت تنش به ارگ

اخبار تایید نشده حاکی از این است که تنش‌ها بین «محمداشرف غنی» و «حنیف اتمر» در کاخ ریاست جمهوری افغانستان(ارگ) دوباره بالا رفته است.
بازگشت حکمتیار، پذیرایی دولتی و توزیع جنگ ابزارها از زرادخانه ارتش ملی به نیروهای رهبر حزب اسلامی از جمله دلایل اختلاف بین غنی و اتمر ذکر شده است.

گفته می‌شود طرفداران غنی از احتمال دست اندازی‌ها و کاهش اختیاراتشان از سوی گروه جدید با همکاری حنیف اتمر نگران هستند. در این میان ژنرال‌های ارتش ملی، رهبران اداره امنیت ملی و فرماندهان ارشد پلیس مخالفت‌های خود را با اتحاد دولتی بین اتمر- حکمتیار آغاز کرده‌اند.

سر نخ جنجال‌ها بین اتمر و غنی به رهایی زندانیان حزب اسلامی باز می‌گشت که گویا اشرف غنی ظاهراً حاضر به امضای فهرست افراد حزب نمی‌شد.

گزارش‌های ضد و نقیض منتشر شده حاکی از این است که شریک و متحد اصلی حکمتیار، حلقه کوچک منتسب به حنیف اتمر است و غنی نیز تحت فشار آمریکایی‌ها به چنین کاری تن داده است.

گفته می‌شود دو جناح «حکمتیار» و «اتمر» حساب و کتاب کرده‌اند که اتحاد سیاسی آن‌ها آن هم با بهره گیری از تمام امکانات دولتی، عربستان و متحدان جهانی، قدرت عملیاتی و صبغه جهادی‌گری تیم جدید را در رقابت‌های انتخاباتی آینده دربرابر هر کاندیدای دیگر ازجمله «حامدکرزی» یا استاد «عطامحمدنور»  پر رنگ‌تر خواهد کرد.

حال باید منتظر گذر زمان بمانیم و ببینیم آیا چنین اتحادی بین حکمتیار و اتمر می‌تواند راهی برای اینده افغانستان بگشاید یا تنش‌ها را بیشتر می‌کند؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان