شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ظریف وارد کابل شد

«محمدجوادظریف» وزیر امور خارجه ایران در این سفر که به دعوت همتای افغانستانی‌اش انجام شد، با مقامات افغانستان راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی می‌کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته (شنبه) با اعلام خبر سفر ظریف به افغانستان اظهار داشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی وزیر امور خارجه افغانستان بامداد (یکشنبه) در رأس یک هیات بلندپایه سیاسی به کابل می‌رود.

قاسمی افزود: ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با صلاح الدین ربانی همتای افغانستانی  خود با اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و تعداد دیگری از مقامات عالیرتبه افغانستان ملاقات می‌کند.

قرار است در این سفر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه و چگونگی ارتقاء سطح مناسبات دو کشور و همچنین آخرین  تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و رایزنی‌هایی صورت پذیرد‌.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت/ثور نیز در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی و به منظور پیگیری ویژه حادثه شهادت ۹ مرزبان ایرانی سفری هفت ساعته به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان