شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خلیل‌زاد دربارۀ ممنوعیت سفر طالبان با ضمیرکابلوف گفت‌وگو کرد

خلیل‌زاد افزوده که برای پیشرفت در روند صلح افغانستان، افغان‌ها باید یک تیم همه‌شمول، منسجم و ملی را ایجاد کنند.

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، می‌گوید که در دیدار با ضمیرکابلوف، فرستادۀ روسیه برای افغانستان در بارۀ ممنوعیت سفر اعضای هیئت گفت‌وگوکنندۀ طالبان در نشست‌های صلح، بحث کرده‌است.

آقای خلیل‌زاد، در تویتر خود نوشته که درتلاش جستجوی راه حل در این باره است: «ما گزینه‌هایی را جستجو خواهیم کرد تا اعضای تیم مذاکره کنندۀ طالبان که در فهرست منع سفر سازمان ملل قرار دارند، در گفت‌وگوهای صلح شرکت کنند.»

شماری از اعضای هیئت گفت‌وگوکنندۀ طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل متحد و ایالات متحده قرار دارند که به موجب آن نمی‌توانند به کشورها سفر کنند. اما ده نمایندۀ طالبان، در نشست دوهفته پیش مسکو شرکت کرده بودند که پس از آن، حکومت افغانستان به سازمان ملل متحد در این باره شکایت کرد.

قرار بود این هیئت طالبان، دوشنبۀ هفتۀ پیش به پاکستان بروند و با نماینده‌گان امریکا دیدار کنند، اما حکومت افغانستان بازهم به سازمان ملل شکایت کرد و در نتیجه این نشست برگزار نشد.

آقای خلیل‌زاد، هم‌چنان نوشته است که او در بارۀ ایجاد یک تیم همه‌شمول و ملی افغان‌ها برای پیشبرد روند صلح نیز با کابلوف گفت‌وگو کرده‌است: «ما توافق کردیم که گفت‌وگوهای همه‌شمول بین‌الافغانی برای پشبرد مذاکرات صلح ضروری است.»

فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، بار دیگر در دیدارش با فرستادۀ روسیه برای افغانستان تأکید کرده‌است که باید توافق نهایی صلح ضمانت کنندۀ این مهم باشد که افغانستان بار دیگر مرکز تروریستان بین‌المللی نشود و این تروریستان از خاک افغانستان کشورهای دیگر را هدف قرار ندهند: «ما هم‌چنان توافق کردیم که هرگونه توافق نهایی ضمانت شود که خاک افغانستان هیچ‌گاهی از سوی تروریستان بین‌المللی در برابر کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد. هم‌چنان دربارۀ یک چارچوب باالقوه منطقه‌یی برای هماهنگ سازی تلاش‌های صلح نیز بحث کردیم.»

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان