شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » داودزی: برگزاری انتخابات خط سرخ احزاب سیاسی است

محمد عمر داوودزی، وزیر پیشین امور داخله  بر برگزاری انتخابات در بیست و هشتم ماه میزان تاکید می ورزد و می‌گوید که اگر حکومت انتخابات مجلس نماینده‌گان را در این روز برگذار نتواند، باید این انتخابات را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده برگذار کند.

در همین حال شماری از اعضای مجلس سنا کمیسیون مستقل انتخابات را از بهر استخدام نشدن کارمندان زن و نیز آگاهی ندادن از برنامه های انتخاباتی انتقاد می کنند.

داودزی  حکومت وحدت ملی را نتیجۀ یک انتخابات بسیار پرچالش و ناکام میداند و می‌گوید که برگذاری انتخابات مجلس نماینده‌گان، خط سرخ احزاب سیاسی است و اگر این انتخابات به تاخیر بیافتد، برگذاری انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز با تاخیر روبرو خواهد ساخت.

داودزی گفت:”اگر انتخابات مجلس نماینده‌گان تاخیر شود، ما دیگر تاخیر را در برگذاری انتخابات نمی پذیریم، و اگر تاخیر شود باید پس از انتخابات ریاست‌جمهوری برگذار شود به هیچ عنوان نباید انتخابات ریاست‌جمهوری تاخیر بیافتد.  چون شما مشروعیت پارلمان را می فهمید، و اگر انتخابات شود، مشروعیت ریاست‌جمهوری نیز ختم می‌شود  و ما با بحران‌های دیگر نزدیک خواهیم شد.”

در همین حال شماری از اعضای مجلس سنا نبود کارمندان زن در مراکز رای دهی را یک چالش مهم در برابر شرکت زنان در انتخابات می دانند.

انارکلی هنریار، عضو مجلس سنا در این باره گفت:” وقت بسیار کم مانده لطفن کمیسیون مستقل انتخابات باید در استخدام زنان در روند انتخابات اقدام جدی کند.”

اعضای مجلس سنا می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات نتوانسته است مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق نماید.

عضو مجلس سنا گلالی اکبری:” هیچ مردی به زنش اجازه نمی دهد که یک بار برود عکس بگیرد و بار دیگر برود تذکره بگیرد… وقت کم مانده برنامه های اگی دهی نیست.”

عضو مجلس سنا محمد علم ایزیدیار  گفت:”کمیسیون سمتقل انتخابات باید تدابیر لازم و آماده‌گی‌ها را برای برگذای انتخابات باید روی دست بگیرد.”

کمیسیون مستقل انتخابات بیست و هشتم ماه میزان را روز برگذاری انتخابات مجلس نماینده گان تعیین کرده است، اما پیش از ان به روز بیست و پنجم ماه حمل ثبت نام های رای دهنده گان اغاز خواهد شد. اما کمیسیون مستقل انتخابات برگذاری انتخابات سراسری را وابسته به تامین امنیت این انتخابات میداند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان