شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » داودزی: فرهنگ صلح‌خواهی در افغانستان حاکم شده است

 «محمدعمر داودزی» نماینده ویژه رییس‌جمهور افغانستان و رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح این کشور امروز سه‌شنبه (۱۳ حمل) در نشست ملی جامعه مدنی و رسانه‌ها در کابل گفت: صلح و جرگه مشورتی با هم ارتباط دارند اما انتخابات با این جرگه هیچ نوع ارتباطی ندارد.

وی افزود: برگزاری لوی جرگه مشورتی هیچ ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد، به‌طوریکه فرهنگ صلح خواهی در سراسر افغانستان حاکم شده و این خود نمایانگر اراده ملت برای آوردن صلح است.

داوودزی با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ یک سال صلح برای مردم افغانستان خواهد بود خاطرنشان کرد: درسطح بین‌المللی و منطقه‌ای اراده قوی برای برقراری صلح در افغانستان به میان آمده است اما اینکه چطور به صلح برسیم مربوط به خود افغان‌ها می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد: فرهنگ صلح خواهی در سراسر افغانستان حاکم شده و این خود نمایانگر اراده ملت برای صلح آوردن است.

وی با ابراز اینکه وضعیت فعلی نسبت به ۱۳ سال گذشته در مورد جنگ افغانستان تغییر کرده است، گفت: اگر ۱۳ سال پیش با گروه طالبان گفت‌وگو می‎کردیم به ما می‌گفتند که شما با این گروه همفکر هستید درحالیکه اکنون خود آنها با گروه طالبان گفت‌وگو می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان ادامه داد: پیشرفت‌ها در راستای برقراری صلح نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر و شرایط نسبت به گذشته مساعدتر شده است.

وی همچنین افزود: شامل ساختن نظریات و دیدگاه‌های مردم در گفت‌وگوهای صلح دارای اهمیت فوق‌العاده است، چنانچه مردم نگران دستاوردهای ۱۷ ساله خود هستند.

داودزی با اشاره به اینکه لوی جرگه مشورتی صلح با شرکت ۲۵۰۰ نماینده از سراسر افغانستان در کابل برگزار خواهد شد گفت: این جرگه همه‌جانبه‌ترین جرگه‌های افغانستان خواهد بود و موضع‌گیری مشترک مردم در قبال صلح را مشخص خواهد کرد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان