شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » داوودزی: لویه جرگه مشورتی صلح به منظور ایجاد اجماع ملی برگزار می شود

محمدعمر داوودزی، رییس دارلانشاء شورای عالی صلح و نماینده‌ی ویژه رییس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح می‌گوید که لویه‌جرگه‌ی مشورتیِ صلح به منظور ایجادِ اجماع ملی و میکانیزمِ همه پذیر برای مذاکره و توافقاتِ احتمالی صلح با طالبان برگزار خواهد شد.

محمدعمر داوودزی، رییس دارلانشاء شورای عالی صلح به روز دوشنبه در کنفرانس خبری به منظور ارائه جزئیات در مورد برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح افزود که لویه جرگه آینده در اواخر ماه جاری برگزار شده و برای سه روز ادامه خواهد داشت.

همچنان رییس دارالانشای شورای عالی صلح گفت که نظر جوامع بین‌المللی در مورد صلح در افغانستان تغییر کرده و امروز کشورهای جهان، صلح در افغانستان را اولویت می دهند.

به گفته وی، ابتکار مخصوص و برنامه های جداگانه کشورهای منطقه در مورد صلح افغانستان، باعث بروز چالش‌ها در این عرصه شده است.

از سوی هم، عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه در نشست شورای وزیران گفت که در مورد اقدامات، اهداف و توقعات نشست مشورتی لویه جرگه لازم است مشوره های وسیع صورت گیرد.

به گفته وی هر قدمی که به صلح کمک کند مورد تایید مردم افغانستان قرار گرفته و از آن استقبال می‌کنند.

مقام‌های حکومتی و رهبری شورای عالی صلح در حالی از برگزاری نشست مشوری صلح در اواخر این ماه خبر می‌دهند که پنجمین دور مذاکرات نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا با نماینده های گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر در مورد صلح افغانستان به روز دوشنبه این هفته آغاز شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان