شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » درخواست‌های جامعه تشیع به صورت مکتوب به نخست وزیری حکومت طالبان ارائه شد

اعضای شورای علمای شیعه افغانستان در دیدار با مولوی «عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان، پیشنهادها و خواسته‌های جامعه تشیع این کشور را به صورت مکتوب ارائه کردند.

دفتر مطبوعاتی نخست وزیر حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مولوی عبدالکبیر با «محمد اکبری»، «سیدحسین عالمی بلخی» و «نعمت الله غفاری» از اعضای ارشد شورای علمای شیعه افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، اعضای شورای علمای شیعه افغانستان در این دیدار گفتند امنیت و اوضاع اقتصادی رو به بهبود است و بسیاری از پرونده‌های قضایی مردم نیز حل شده است.

مولوی عبدالکبیر نیز گفته است حکومت افغانستان در برابر تمام اقوام مسئولیت یکسان دارد و خدمات به مردم مهمترین وظیفه این حکومت است.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان افزود «امارت اسلامی با فراهم کردن تسهیلات برای زندگی بهتر برای افغان‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی، در راستای توسعه اقتصادی تلاش می‌کند».

وی در این دیدار به اعضای شورای علمای شیعه افغانستان اطمینان داد که پیشنهادهای جامعه تشیع بررسی و رسیدگی خواهد شد.

«سید حسین عالمی بلخی» عضو شورای علمای شیعه افغانستان پیش از این در مراسم گرامیداشت از نیمه شعبان در حضور برخی علما، مقامات حکومت طالبان، فرهنگیان و شماری از مردم در کابل با اشاره به جمعیت ۱۰ میلیون نفری شیعیان افغانستان تاکید کرده بود: شیعیان در کنار حکومت هستند بنابراین باید به مطالبات آنها پاسخ داده شود.

وی با اذعان به اینکه هیچگاه این شورا مطالبات خود را از راه خشونت و تضعیف حکومت دنبال نمی‌کند تصریح کرده بود: به رسمیت شناختن مذهب جعفری، مشارکت‌ در عرصه سیاسی، حل و فصل دعاوی حقوقی شیعیان بر اساس مذهب جعفری، تدریس فقه جعفری در مدارس و دانشگاه‌ها از مطالبات به حق شورای علمای شیعه افغانستان است؛ اما هرگز نمی توانند از این خواسته‌ها عقب‌ نشینی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان