شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در یک ماه گذشته نزدیک به ۸۰۰ غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند

در گزارش تازه گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی آمده که در ماه اگست (ماه گذشته میلادی) نزدیک به ۸۰۰ غیرنظامی در ۱۹ ولایت افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

؛‌ در گزارش گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی آمده که در ماه اگست، ۲۶۱ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۵۲۴ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

براساس این گزارش، مسوول بیشتر این تلفات غیرنظامیان، گروه طالبان بوده است.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، در ختم هر ماه گزارش خود از تلفات غیرنظامی را نشر می‌کند.

در گزارش تازه این نهاد آمده است که بیشترین تلفات ناشی از حمله و انفجار از سوی مخالفان مسلح و درگیری رو در رو میان نیروهای افغان و مخالفان مسلح حکومت بوده است.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی در مورد تلفات غیرنظامی در جنگ چهار روزه شهر غزنی گفته است که بربنیاد آمار حکومتی در این جنگ، حدود ۳۰۰ فرد ملکی کشته و مجروح شده اند، “اما گزارش این نهاد حاکیست که هنوز رقم دقیق تلفات و جراحات افراد ملکی از جنگ شهر غزنی برملا نشده است”.

بربنیاد این گزارش، حمله بر مرکز آموزشی موعود واقع در دشت برچی در غرب کابل و حمله بر یک مسجدی در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا از خونین ترین حملات در ماه اگست بوده است.

در حمله بر مرکز آموزشی موعود ۶۹ دانش آموز کشته و ۹۵ تن مجروح شدند و در حمله به مسجدی در ولایت پکتیا ۲۹۹ فرد ملکی کشته و ۵۴ تن مجروح شدند.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، مسوول بیشترین تلفات افراد ملکی گروه طالبان را دانسته است؛ اما مسوولیت حمله بر مرکز آموزشی موعود در کابل و حمله بر یک مسجد در پکتیا را گروه داعش به دوش گرفته بود.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی با نشر این گزارش از طرف‌های درگیر خواسته تا تأسیسات ملکی و مکان‌های آموزشی را هدف قرار ندهند.

همچنان در این گزارش از سازمان ملل متحد و ایالات متحده خواسته شده که به گونۀ “همه جانبه و عاجل” در زمینه جلوگیری وکاهش تلفات افراد ملکی در افغانستان، اقدام نمایند.

در ماه اگست، تلفات غیرنظامیان نسبت به ماه قبل آن افزایش داشته است؛ بربنیاد آمار گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، در ماه جولای در ۲۳ ولایت افغانستان، ۲۳۲ فرد ملکی کشته و ۳۱۳ تن مجروح شده بودند.

– کابل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان