شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان: فقط با آمریکا مذاکره می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،‌ سخنگوی طالبان گفت: این گروه تنها با آمریکا آماده مذاکره بوده و با هیچ گروه دیگری مذاکره نخواهد کرد. 

ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان به آوا گفت: اگر آمریکا می خواهد موضوع بدون جنگ حل شود، ما آماده مذاکره با آنها هستیم .

وی  با اشاره به نشست های غیررسمی گروه طالبان با آمریکایی ها، گفت:  دور بعدی این گونه نشست ها با آمریکا مشخص نیست و مسئولین سیاسی طالبان تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکردند.

مجاهد خاطر نشان کرد: تا زمانی که نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان خارج نشوند و به اشغال خود پایان ندهند، موضوع دیگری وجود ندارد و این مساله باید با طرف امریکایی حل شود.

سخنگوی گروه طالبان از تمایل این گروه برای مذاکره مستقیم با آمریکا خبرداد و تصریح کرد: آمریکا اگر حاضر به گفتگو نیست ، گفتگو با طرف‌های غیر موثر هم ضروری به نظر نمی رسد.

سخنگوی طالبان با اشاره به تعویق نشست مسکو اظهار داشت: از ما خواسته شده تا در نشست مسکو شرکت کنیم ، اما تاریخ این نشست تغییر کرد و ما منتظر اعلان تاریخ برگزاری این نشست هستیم.

وی در خصوص پیوستن گلبدین حکمتیار به پروسه صلح خاطر نشان ساخت: حزب اسلامی شاهکاری نکرده فقط  تسلیم دولت شده و قوانین، اشغال، رشوه و همه مفاسد را پذیرفته بخاطر اینکه جایگاه داشته باشد.

به باور سخنگوی طالبان ، پیوستن حکمتیار به پروسه صلح تاثیر گذار نبوده است چرا که این گروه رهبری جنگ علیه کسانی را که وی آنها را متجاوز خواند، برعهده دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان