شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دعوت حنفی از سرمایه‌گذاران برای بازگرداندن سرمایه به افغانستان

«عبدالسلام حنفی»، معاون اداری نخست وزیر حکومت افغانستان در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه تجاری ۵ روزه کابل از سرمایه‌گذاران افغان در خارج کشور دعوت به سرمایه‌گذاری در افغانستان کرد.

حنفی اظهار داشت: رویه سیاسی حکومت افغانستان تقویت بخش صنعت و تجارت در کشور است، بنابراین امنیت سرمایه‌گذاران و پروژه‌ها به طور کامل تأمین و تضمین خواهد شد.

معاون اداری نخست وزیر حکومت افغانستان افزود: امروز زمینه سرمایه‌گذاری داخلی کاملاً فراهم است، امنیت تأمین شده و سرمایه‌های شما حفظ می‌شود.

وی همچنین با دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و تجارت گفت: حکومت افغانستان همکار شماست، به کشور عزیزمان بازگردید و در بخش‌های مختلف آن سرمایه‌گذاری نمایید.

عبدالسلام حنفی در بخشی از سخنانش یگانه راه نجات افغانستان از مواد مخدر را سرمایه‌گذاری در بخش صنعت وتجارت دانست و از کشورهای منطقه خواست با افغانستان در امر مبارزه با این پدیده شوم همکاری کنند.

«نورالدین عزیزی»، وزیر صنعت و تجارت افغانستان نیز اظهار داشت: کشورش متعهد به حمایت از تولیدات داخلی است و به همین منظور سیستم ثبت اطلاعات شرکت‌ها را راه‌اندازی کرده است.

عزیزی افزود: اکنون پایگاهی برای داده‌های اطلاعاتی به صورت عمومی برای شرکت‌های معتمد و معتبر در افغانستان ایجاد کرده‌ایم و بدون اینکه هزینه‌ای از طرف شرکت پرداخت شود و همه اطلاعات‌شان ثبت می‌شود.

«دین محمد حنیف» وزیر اقتصاد حکومت افغانستان نیز ابراز کرد: کابل با وجود محدودیت‌ها می‌تواند مصارف سالانه خود را از عواید داخلی تأمین کند.

گفته می‌شود در نمایشگاه بین‌المللی صنعت و تجارت تولیدات داخلی افغانستان در مدت ۵ روز، ۵۵۰ شرکت تولیدی و بیش از ۱۶۰ هزار نفر بازدیدکننده شرکت داشتند و فرصت مغتنمی را برای تولید کنندگان داخلی فراهم کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان