شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مک‌کال: طالبان بدون تغییر رفتارشان برابر زنان به رسمیت شناخته نمی‌شوند

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهارداشت به رسمیت شناخته شدن طالبان به عنوان دولت افغانستان به پایبندی آنها به حقوق بشر و تغییر رفتار با زنان وابسته است.

مک‌کال به صدای آمریکا گفت: پیام ما به طالبان این است که اگر می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند، باید با زنان به‌عنوان یک قشر برابر رفتار کنند نه به‌عنوان مالکیت و دارایی‌شان. در این مورد ما موضع بسیار قوی داریم.

این عضو ارشد جمهوریخواه افزود هر دو حزب در کنگره آمریکا، مخالف مشروعیت بخشی به طالبان بدون احترام آنها به حقوق بشر هستند.

مک‌کال ادامه داد که طالبان از زمان به قدرت رسیدن دوباره در افغانستان فرمان‌های متعددی را با هدف محدود کردن زنان و دختران در این کشور صادر کرده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد این کمیته برای کمک به زنان و دختران افغان و همچنین پاسخگو قرار دادن طالبان در برابر نقض حقوق بشر تلاش می‌کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان در واکنش به این اظهارات تأکید می‌کند مسئله زنان از موضوعات داخلی افغانستان است و حکومت سرپرست برای ایجاد راه‌حل بر اساس قوانین اسلامی در تلاش است.

مجاهد گفت: مسائلی که این‌ها مطرح کرده‌اند، این موضوعاتی است که مربوط به مردم افغانستان است و موضوع داخلی مردم افغانستان و کشور است. این موضوعات به آنها ارتباطی ندارد و مداخله در امور دیگران است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان