شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دور بعدی مذاکرات راهبردی ایران و افغانستان

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از برگزاری دور دوم گفتگوها و مذاکرات استراتژیک بین این کشور و افغانستان تا یک ماه آینده در کابل خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به این مذاکرات خاطرنشان کرد: مسائل زیادی به خصوص موضوع آب بین ۲ کشور وجود دارد که گفتگوها در مورد آن به دنبال سفر جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به کابل و البته با تاخیر آغاز شده است.

وی در رابطه با انتقادهای وزیر انرژی و آب افغانستان در مورد اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهور ایران  و مساله مدیریت منابع آبی در افغانستان، گفت: موضوع آب و رودخانه‌های مرزی با افغانستان بحث جدیدی نیست و از سابقه طولانی حتی پیش از انقلاب اسلامی ایران برخوردار است.

قاسمی افزود: با توجه به برخی سدسازی‌ها در افغانستان مثل سد  سلما، مباحث جدیدی بین ۲ کشور به وجود آمده که البته با تاخیر مورد بحث و مذاکره قرار گرفته است.

به گفته وی، در سفر اخیر ظریف به کابل و گفتگو با رئیس جمهور افغانستان، در کنار مسائل مختلف، بحث آب نیز مطرح شد و مذاکرات در این مورد و موارد دیگر آغاز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: ، مساله آب یکی از پنج کمیته گفتگوها و مذاکرات میان ایران و افغانستان را تشکیل می‌دهد که باید به صورت اساسی پی گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آب در ایران و منطقه، اخیرا بخشی با نام دیپلماسی آب در وزارت خارجه ایران  آغاز به کار کرده که موضوع آب را در جهت احقاق حق ایران دنبال می‌کند.

آوا نوشت: دور اول مذاکرات افغانستان و ایران برای رسیدن به یک سند جامع همکاری‌های استراتژیک یک ماه پیش در اواخر ماه جوزا  و در پنج کمیته در تهران برگزار شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان