شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ۲۵ عنوان کتاب کودک در کابل رونمایی شد

۲۵عنوان کتاب در عرصه ادبیات کودک توسط وزارت کار افغانستان و با همکاری ۲ نهاد خصوصی در این کشور به  چاپ رسید و در مراسمی مورد رونمایی قرار گرفت.

این ۲۵ عنوان کتاب که در بخش‌های شعر، قصه، کتاب‌های بدون متن  است توسط ریاست عمومی مهدهای کودک  وزارت کار و امور اجتماعی به همکاری موسسه مطالعات توسعه صلح و اتحادیه جوانان افغان مقیم دانمارک چاپ و منتشر شد.

«جمیله کاظمی»، رییس عمومی مهدهای کودک وزارت کار افغانستان در این مراسم گفت: این عناوین کتاب‌ کودکان به دلیل خلا بزرگ فرهنگی- ادبی که در عرصه ادبیات کودک در کشور وجود دارد، به ابتکار این ریاست با همکاری مالی موسسه مطالعات توسعه صلح افغانستان چاپ و نشر شده است.

وی افزود: این ۲۵ عنوان کتاب با تیراژ عمومی ۲ هزار و ۵۰۰ جلد که از هر عنوان کتاب، حدود ۱۰۰جلد چاپ شده است، با وجود خلا بزرگی که در این عرصه موجود است گامی بزرگی محسوب شده و بخشی از ضرورت‌های کودکان را به کتاب‌های داستانی در کشور به ویژه در مهدهای کودک افزایش می‌دهد.

کاظمی چاپ و نشر این تعداد کتاب در عرصه ادبیات کودک را پاسخگوی ضرورت کودکان افغانستان ندانست و بیان کرد: ریاست عمومی مهدهای کودک تلاش دارد تا برای غنای بیشتر ادبیات کودک در افغانستان گامی‌های بزرگتری برداشته و همکاری نهادهای مختلف ملی و بین‌المللی را در این عرصه جلب نماید.

جمهور نوشت: ادبیات کودک فراموش شده‌ترین بخش ادبیات در افغانستان است که تاکنون ابتدایی‌ترین گام‌ها در راستای پیشرفت آن برداشته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان