شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دولت هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده میکند

دولت پاکستان گفته است که خاک افغانستان از سوی یک کشور خارجی (که ظاهرا هند است) علیه اسلام آباد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت خارجه پاکستان بدون اشاره به نام کشوری گفته است که یکی از همسایگان افغانستان در انجام فعالیت‌های تروریستی در پاکستان و تامین مالی تروریست ها دست دارد و از خاک افغانستان برای این منظور بهره می گیرد.

این بیانیه در حالی از سوی وزارت خارجه پاکستان منتشر شده که این کشور با هند و افغانستان جنگ لفظی پیدا کرده است و روابط نزدیکی  میان  کابل و دهلی بر قرار شده است.

افغانستان خود نیز مدت هاست دولت پاکستان را به پناه دادن به طالبان و سایر شبه نظامیان مخالف کابل متهم کرده و به این مساله مظنون است که اسلام آباد حملات مرزی علیه نیروهای افغان را سازمان دهی می کند.

هر  چند مقام های پاکستانی این اتهامات را رد کرده و به افزایش حملات شبه نظامی در مناطق قبیله‌ای حتی در داخل مرزهای افغانستان اشاره می کنند اما دولت اسلام آباد مدت هاست که در مقابله با تروریسم در خط مقدم قرار دارد.

در همین راستا پاکستان می گوید عدم توانایی کابل در مقابله با شبه نظامیان و عدم انجام اقدامات مناسب علیه این شبه نظامیان باعث افزایش حملات در مرز شده است.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز گفته است: نیروهای امنیتی پاکستان در جنگ علیه تروریسم بسیار اثرگذار عمل کرده‌اند و اقدامات آنها برای تضمین امنیت مرز میان پاکستان و افغانستان و کمک به برقراری صلحی با دوام در افغانستان و منطقه قابل ستایش است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان