شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دیدار زلمی خلیل‌زاد با گلبدین حکمتیار در کابل

زلمی خلیل‌زاد، سفیر پیشین امریکا در افغانستان با گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو نموده است.
این دیدار روز دوشنبه(۴ سرطان) و در دفتر کار گلبدین حکمتیار در کابل صورت گرفته است.

دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی افغانستان گفته که در این دیدار هر دو جانب روی موضوعات مختلف چون برقراری صلح دایمی در افغانستان، تمدید آتش‌بس و همچنان انتخابات پارلمانی آینده در کشور، بحث و گفتگو نموده‌اند.

زلمی خلیل‌زاد یکی از معماران افغانستان جدید در کنفرانس بن در سال ۲۰۰۱ است. او در کنار این‌که سفیر و نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل بوده، ارتباط نزدیکی با رهبران جهادی افغانستان دارد.

این در حالی است که هم‌زمان با قوت گرفتن احتمال آغاز مذاکرات طالبان با دولت افغانستان، رهبران موسسه بین‌المللی پگواش و یک تیم گفتگوکننده ایالات متحده امریکا برای سرعت بخشیدن به پروسه صلح به کابل آمده‌اند تا این پروسه را از نزدیک نظارت کنند.

مؤسسه جهانی پگواش که پیش از این چندین دور دیدار میان نمایندگان احزاب، فعالین جامعه مدنی و زنان را با گروه طالبان برگزار کرده، می‌گوید که امیدها در پیوند به گفتگوهای صلح افغانستان با طالبان نسبت به هر زمانی دیگر، بیشتر شده است. این موسسه حتی از احتمال پذیرش حضور درازمدت امریکا در افغانستان توسط طالبان خبر می‌دهد.

شورای عالی صلح می‌گوید که پس از آغاز مذاکرات حکومت با طالبان، در مورد جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز بحث و گفتگو خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان