شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رئیس جمهور حمله انتحاری مسجد جامع خواجه حسن شهر گردیز را محکوم کرد

رئیس جمهور: دشمنان مردم افغانستان بعد از ظهر امروز با انجام یک حملۀ تروریستی بالای مسجد جامع خواجه‌حسن در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا، شماری از هموطنان ما را که مصروف ادای نماز جمعه بودند، شهید و زخمی ساختند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این عمل جنایت‌کارانه و ضد اسلامی، گفت که تروریستان با هدف قراردادن افراد ملکی و حمله به مساجد، یکبار دیگر ماهیت پلیدشان را که در ضدیت با ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری قرار دارند، نمایان کردند.

 رئیس جمهور تصریح کرد که این گونه اعمال جنایت‌کارانۀ تروریستان در میان مردم ما تفرقه مذهبی ایجاد کرده نمی تواند، زیرا افغانستان در وحدت اسلامی و هم پذیری مذهبی در سطح کشورهای اسلامی نمونه است و این هم‌نظری و اتحاد برای همیشه پایدار باقی خواهد ماند.

 رئیس جمهور کشور مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده های قربانیان این رویداد المناک ابراز کرد و به مسئولین مربوطه به خاطر رسیدگی عاجل به مجروحین، هدایات لازم صادر کرد.

امروز ظهر دو حمله کننده انتحاری در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا هنگام نماز جمعه وارد مسجد صاحب الزمان در منطقه خواجه حسن در شهر گردیز ولایت پکتیا شده به نمازگزاران تیراندازی کردند و سپس یکی از آنها خود را انفجار داده  و دیگری از سوی پولیس کشته شده است

در این رویداد تروریستی تاکنون ۳۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان