شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وزارت داخله: در حمله انتحاری به مسجد صاحب الزمان شهر گردیز بیش از ۱۱۰ نمازگزار شهید و زخمی شدند

وزارت امور داخله تأیید می‌کند که در دو حملۀ انتحاری در مسجد صاحب الزمان در شهر گردیز ۳۰ تن شهید و ۸۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

دو حمله کننده انتحاری در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا هنگام نماز جمعه وارد مسجد صاحب الزمان(عج) در منطقه خواجه حسن شهر گردیز شده ابتدا با نارنجک به نمازگزاران حمله کردند و سپس یکی از آنها خود را انفجار داده و دیگری از سوی پولیس کشته شده است.

رازمحمد مندوزی، فرمانده پولیس این ولایت می‌گوید که این حمله‌ها حوالی ساعت یک و نیم پس از چاشت امروز (جمعه ۱۲ اسد) هنگامی در داخل مسجد صاحب الزمان در منطقۀ خواجه‌حسن شهر گردیز رخ داد که باشندگان محل برای ادای نماز جمعه در این مسجد گردآمده بودند.

در همین حال، گواهان رویداد می‌گویند که مهاجمان مسلح نخست نگهبانان این مسجد را به گلوله بستند و سپس وارد مسجد شدند.

به گفتۀ آنان، مهاجمان در کنار تیراندازی بر نمازگزاران، بم‌های دستی نیز بر آنان پرتاپ کردند و سپس خودشان را انفجار دادند.

همزمان با این، رییس‌جمهور غنی، این رویداد را نکوهش می‌کند و می‌گوید این حمله که به هدف تفرقه‌اندازی میان مردم انجام شده، جنایت‌کارانه و بر ضد ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری است.

داکتر عبدالله رئیس اجرایی نیز ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی گفته که با انجام حملات جنايتكارانه و ضد اسلامى دشمن وحشى تلاش دارد ميان پيروان مذاهب مختلف تفرقه ايجاد كند، غافل از اينكه وحدت اسلامى و همديگر پذيرى در ميان مردم ما خدشه ناپذير است.

تاکنون مسؤولیت این رویداد را گروهی به عهده نگرفته است، اما طالبان گفته اند که این حمله کار آنان نبوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان